קיה אופטמה החדשה נושאת את אותו DNA עיצובי של הדגם היוצא, אך משופרת בכל התחומים כולל, מנוע 1.6 טורבו חדש בדגם בהספק של 178 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.

2016 קיה אופטימה החדשה
2016 קיה אופטימה החדשה - מנוע 1.6 טורבו ישפר את סיכויי ההצלחה של הדגם

קיה חשפה היום (ד') בתערוכת ניו יורק את קיה אופטימה החדשה לשנת 2016, דור שני למשפחתית הגדולה של קיה והדגם הנמכר ביותר של המותג בשוק האמריקאי.

 

קיה אופטימה החדשה, שעוצבה תחת פיקוחו של פיטר שרייר, שומרת על ה-DNA העיצובי של הדגם המוחלף יחד עם נגיעות עיצוב, במיוחד בחזית הדגם, שנועדו להפוך את הדגם למודרני יותר למראה ואטרקטיבי יותר לרכישה. יש לציין שהדגם המוצג בתמונות הוא בגרסתו לשוק האמריקאי, אך למעט פנסים ראשיים בתקינה אירופאית והרבה פחות כרום של רמת הגימור SXL הייחודית לשוק האמריקאי חובב הכרום, כך יראה הדגם בגרסתו לשוק האירופאי שיוצג מאוחר יותר השנה, יחד עם גרסת הסטיישן של הדגם שתוצע לראשונה בדגם.

 

סמנכ"ל חטיבת השיווק והמכירות של קיה צפון אמריקה ציין כי "הדור הראשון של האופטימה שינה את הדרך בה אנשים חושבים על קיה וקיה צפון אמריקה חייבת רבות את הצלחתה לדגם זה... כך זה היה וכך זה ממשיך עם האופטימה החדשה..."

 

בעוד העיצוב החיצוני שומר על קשר ישיר לדגם המוחלף, תא הנוסעים מציג עיצוב חדש לחלוטין לצד שדרוג משמעותי בכל הקשור לאיכות החומרים, הגבוהה יותר בדגם החדש, יחד עם גימור מוקפד יותר ובעיקר, יותר אחידות באיכות החומרים המרכיבים את תא הנוסעים מה שיוצר מראה ותחושה של רכב יוקרתי ואיכותי יותר.

 

העיצוב הדומה וההתבססות על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא (קשיחה יותר וקלה יותר), הכתיבו מידות דומות למדי לאלו של הדור הראשון, כך למשל בסיס הגלגלים התארך בסנטימטר אחד סמלי בלבד לכדי 208.4 ס"מ ולרוחב נוספו רק 2.54 ס"מ לכדי 185.9 ס"מ. לפי קיה, למרות הגידול בצנוע במידות תא הנוסעים מציע מרווח משופר לנוסעים ותא המטען גדל בכמה ליטרים (קיה עדיין לא מפרסמת מפרט טכני מלא). בנוסף לכך, בקיה מציינים שתא הנוסעים שקט יותר בזכות בידוד רעשים משופר.

 

אחת מנקודות החולשה העיקריות של הדגם בשוק הישראלי היה השימוש במנוע 2.0 אטמוספרי לעומת מנועי טורבו חזקים ברוב המתחרות מאירופה. באופטימה החדשה קיה מחליפה את מנוע ה-2.0 ליטר (שלא שווק בארה"ב) במנוע 1.6 טורבו GDI עם הספק מרבי של 178 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט ממרבי של 27 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. לא רק מנוע חזק יותר ישרת את הדגם אלא גם תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים החדשה של קיה שתחליף את תיבת השישה הילוכים של הדגם.

 

בשוק האמריקאי, קיה תציע את האופטימה עם שני מנועים מעודכנים: 2.4 ליטר GDI אטמוספרי בהספק מרבי של 185 כ"ס או 2.0 טורבו GDI בהספק מרבי של 247 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ החל מ-1,300 סל"ד. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו אמנם חלש יותר ממנוע זה של הדגם היוצא (274 כ"ס), אך הוא מציע אופי פעולה חלק יותר לצד מומנט זמין בסל"ד נמוך יותר וצריכת דלק נמוכה יותר. שני מנועים אלו משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

בתחום הבטיחות, קיה ציידה את רמות האבזור הגבוהות של הדגם במערכות בטיחות מתקדמות כולל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטו', תצוגת 360 מעלות של סביבת הרכב, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועל תנועה חוצה מאחור, תאורה אדפטיבית ועוד. השוק האמריקאי נהנה ממערכת המולטימדיה UVO המתקדמת של קיה הכוללת את מערכות ההפעלה של גוגל ואפל לרכב, מה שמאפשר סנכרון מלא של הסלולרי למערכת כולל שימוש באפליקציות כגון ניווט, חיפוש באינטרנט ועוד.

 

את הגרסה האירופאית של האופטימה, קיה צפויה להציג רק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2015, כך שהאופטימה החדשה צפויה להגיע לישראל לקראת סוף 2015/תחילת 2016.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.