דגם הקונספט ריביירה שהוצג בשנגחאי, אמור לרמוז לנו על קו העיצוב העתידי של החברה.

ביואיק ריביירה קונספט - מחזור של קונספט משנת 2007

ביואיק חושפת בתערוכת שנגחאי את הקונספט ריביירה, מכונית קופה היברידית-נטענת שלפי החברה, מציג את הכיוון אליו שואפת החברה, בין אם בתחום העיצוב ובין אם בתחום טכנולוגיית הנעה.

 

ביואיק לא נדיבה בפרטים טכניים על הקונספט, אך כן מציינת שמערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של הדגם כוללת טכנולוגיית הטענה אלחוטית. הריביירה הוא דגם עבר של ביואיק, מכונית קופה גדולת ממדים, אשר שווקה בין השנים. האם זהו רמז על דגם קופה עתידי ותחייתו של השם ריביירה?

 

צריך להודות, שאל תמונה של דגם הקונספט נחשפנו כבר לפני מספר ימים, אך אז היינו בטוחים במערכת כי מדובר בדגם קונספט ישן של החברה. מסתבר שלא היינו רחוקים כל כך שכן טרום המשבר הכלכלי ב-2007, ביואיק הציגה באותה תערוכה בדיוק, קונספט למכונית קופה עם דלתות כנפי שחף העונה לאותה השם – ריביירה – ולמעשה דגם הקונספט החדש הוא גלגול מודרני של אותו דגם קונספט כאשר גם הדגם החדש וגם הישן עוצבו ע"י מחלקת העיצוב הסינית של ג'נרל מוטורס-סין.

 

ג'נרל מוטורס שהייתה על סף פשיטת רגל בשנת 2009 (למעשה הולאמה ע"י הממשל האמריקאי), שקלה באותה שנה את ביטולו של המותג ביואיק. ללא הצלחת המותג בשוק הסיני, החרב על המותג הייתה יורדת באותה השנה. השוק הסיני הוא השוק הגדול בעולם למותג ביואיק, גדול פי 4 לעומת השוק האמריקאי!, כאשר רק בשנה שעברה מכר המותג כ-700,000 מכוניות בסין. רוב דגמי ביואיק בסין (ובכלל) נשענים למעשה על דגמי אופל - אסטרה ואינסיגנייה.

 

במידה מסויימת ולמרות המחזור של דגם הקונספט, עצם הצגתו מחדש של הקונספט ולאור השיקום המוצלח של המותג, סביר להניח שביואיק אכן רומזת לנו על המשך הצערת המותג באמצעות דגמי נישה חדשים.

 

ביואיק ריביירה קונספט 2013:

 

 

ביואיק ריביירה קונספט 2007:

תגיות: ביואיק
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.