מאזדה מציעה את ה-CX-3 החדש עם מנוע 2.0 ליטר 120-150 כ"ס או 1.5 טורבו דיזל עם 105 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ורוב הדגמים משווקים עם הנעה כפולה כסטנדרט.

2015 מאזדה CX-3

מאזדה הציגה בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה (ספטמבר 2014) את הקרוסאובר העירוני הראשון שלה, מאזדה CX-3, ובימים אלו היא נערכת לתחילת השיווק של הדגם באירופה. אלינו הדגם צפוי להגיע כבר בזמן הקרוב ובמקביל להגעתה של מאזדה 2 החדשה שתוצע כבעבר גם בגרסת סדאן.

 

שנת 2015 היא שנה חשובה במיוחד עבור דלק מוטורס, יבואנית מאדה בישראל, שכן יחד עם מאזדה 2 החדשה ומאזדה CX-3, דלק מוטורס תשווק השנה גם את דגמי 2015 המחודשים של מאזדה CX-5 ומאזדה 6 שזכו לאחרונה למתיחת פנים מקיפה. סביר להניח שלקראת סוף השנה, תצטרף אל החגיגה גם מאזדה MX-5 החדשה – הדור הרביעי של מכונית הרודסטר המצליחה של מאזדה.

 

מאזדה CX-3 מבוסס על מאזדה 2 החדשה עמה הוא חולק רכיבים רבים כולל פלטפורמה, תא הנוסעים ועוד. כמו כל דגמי מאזדה החדשים גם ה-CX-3 מבוסס באופן מלא על טכנולוגיית SKYACTIV של החברה ושפת העיצוב KODO. כקרוסאובר עירוני ואח קטן למאזדה CX-5, מאזדה CX-3 יתחרה כאן ברכבים כגון ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, אופל מוקה, סוזוקי ויטארה החדש ועוד.

 

לדגם מידות המציבות אותו בחלק העליון של סגמנט הקרוסאוברים העירוניים, עם אורך של 4,275, רוחב של 1,765, גובה של 1,535 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,570 מ"מ. נפח תא המטען בדגם ממוצע לסגמנט ועומד בדגם על 350 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש (ישנו מדף לחלוקה) ועד ל- 1,260 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (תקן VAD). מאזדה אמנם מציעה את ה-CX-3 עם אופציה להנעה כפולה, אך עם מרווח גחון של רכב פרטי העומד בדגם על 155 מ"מ, ברור כי לא מדובר במתחרה לסוזוקי ג'מיני (גם לא לויטארה החדש) ועיקר תפקידה של מערכת ההנעה הכפולה הוא לטפל במצבי אחיזה גבוליים בכביש כגון בוץ ושלג.

 

 

מאזדה CX-3 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

מאזדה מציעה עם הדגם באירופה שלושה מנועים: 2.0 ליטר בשני הספקים של 120 או 150 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו דיזל החדש בהספק של 105 כ"ס. כל המנועים עומדים בתקן אירו 6 ומשודכים כסטנדרט למערכת עצור/סע i-Stop המניעה את המנוע ב-0.35 שניות בלבד. המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים ידנית, תיבת 6 הילוכים אוטו' (הכוללת כעת מצב ספורט) מוצעת כאופציה. גרסת ה-120 כ"ס של הדגם מוצעת עם הנעה קדמית בלבד, גרסת הדיזל עם אופציה להנעה כפולה וגרסת ה-150 כ"ס מוצעת עם הנעה כפולה בלבד.

 

מנוע SKY-G 2.0 SKY-G 2.0 SKY-D 1.5
הספק (כ"ס/סל"ד) 120/6,000 150/6,000 105/4,000
מומנט (קג"מ/סל"ד) 20.8/2,800 20.8/2,800 27.5/1600-2500
תיבת הילוכים 6MT 6AT 6MT 6AT 6MT 6MT 6AT
הנעה FWD FWD AWD AWD FWD AWD AWD
מהירות מרבית (קמ"ש) 192 187 200 195 177 173 172
0-100 קמ"ש (ש') 9.0 9.9 8.7 9.6 10.1 10.5 11.9
צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) 5.9 5.8 6.4 6.3 4.0 4.7 5.2

 

הערות לטבלה: ניתן להבחין שהמומנט המרבי במנוע ה-2.0 ליטר מושג בסל"ד נמוך למדי לעומת מנועי ה-2.0 ליטר המוכרים ממאזדה 6 ומאזדה 3, שם המומנט המרבי אמנם גבוה במעט (21.4 קג"מ) אך מושג ב-4,000 סל"ד. בנוסף לכך, יתכן כי הגרסה "הישראלית" של הדגם תוצע עם מנוע 1.5 ליטר 115 כ"ס במקום מנוע ה-2.0 ליטר 120 כ"ס ולצידן תוצע גם גרסת ה-150 כ"ס של מנוע ה-2.0 ליטר. גרסת הדיזל החסכונית לא צפויה להגיע לישראל.

 

 

מאזדה CX-3 – אבזור ובטיחות:

בתחום האבזור, מאזדה CX-3 יוצצע ברמות האבזור הגבוהות עם מערכת בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת מולטימדיה MZD Connect (כמו במאזדה 3) הכוללת ניווט, דיבורית BT, מסך מגע מרכזי "7, שתי כניסות USB קדמיות ואופציה למערכת שמע של BOSE עם 7 רמקולים. בנוסף לכך ניתן למצוא שליטה מלאה מההגה על השמע, מחשב הדרך והטלפון, ריפוד עוד במושבים, בדשבורד ובדלתות ועוד.

 

בתחום הבטיחות, מאזדה תציע כאופציה את מערכת הבטיחות האקטיבית i-ACTIVSENSE הכוללת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק קבוע מהרכב שלפנים בין המהירויות 30-200 קמ"ש, מערכת התראה על סכנת התנגשות, מערכת בלימה אוטו' לעיר (4-30 קמ"ש) הפועלת באמצעות לייזר ולמרחק של עד 6 מטר מחזית הרכב ומערכת עזר לבלימת חירום (15-145 קמ"ש) המפעילה את הבלמים בעוצמה מלאה בעת הצורך המבוססת על רדאר מילימטרי.

 

בנוסף למערכות אלו נמצא מערכת התראה על עצמים באזורים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ותאורת קסנון עוקבת פנייה הנתמכת במערכת HBC המחליפה בין אורות מעבר לדרך באופן אוטו' (מעבירה לתאורת מעבר אוטו' מתחת ל-30 קמ"ש). הדגם מצויד כסטנדרט בכל מערכות הבטיחות המוכרות כגון בקרת יציבות ESP ו-ABS ובשש כריות אוויר. אלו האחרונות מצוידות כמו בדגמים חדשים בחיישן לחץ בדלתות הקדמיות המסייע לפתיחה מהירה יותר של כריות האוויר.

 

מערכת ההנעה הכפולה של הדגם תוכננה במיוחד עבורו והיא קלה יותר בכ-20% מזו המשרתת את ה-CX-5. כאמור, המערכת נועדה בעיקר למצבי אחיזה גבוליים בכביש כך שהיא מעבירה את הכוח רוב הזמן אל הגלגלים הקדמיים בלבד ומצרפת את הגלגלים מאחור רק בהתאם למצב האחיזה. המערכת לא כוללת בורר מצבי נהיגה והיא פועלת באופן אוטו' לחלוטין, נסמכת על נתונים הנדגמים ע"י 27 חיישנים שונים.

 

כמו במאזדה 2 החדשה, הפלטפורמה נשענת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור. מאזדה מציעה את ה-CX-3 עם חישוקי סגסוגת בשתי מידות: 215/60 R16 או 215/50 R18. משקל הדגם (ללא נהג) עומד על החל מ-1155 ק"ג בדגם 120 כ"ס ידני ועד ל-1295 ק"ג בדגם הדיזל 4X4 אוטו'.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.