עם אבולוציה לעיצוב, שפע של טכנולוגיה מתקדמת, פלטפורמה חדשה וקלה יותר ומנועים חזקים וחסכוניים יותר, אודי A4 החדשה מוכנה לקרב על רשות הבית הגרמני.

2016 אודי A4 החדשה
אודי A4 החדשה - אותו עיצוב מוכר אך הכל חדש לחלוטין ומתקדם יותר.

אודי הסירה היום (ב') את הלוט מעל אודי A4 החדשה, המתחרה של אודי למרצדס C קלאס ו-ב.מ.וו סדרה 3 ודור חמישי לדגם.  אודי A4 החדשה מציגה עיצוב מלוטש יותר יחד עם פלטפורמה חדשה, משקל נמוך יותר בכ-120 ק"מ, מנועים חדשים ושפע של אבזור מתקדם.

 

העיצוב? אין חדש תחת השמש של אודי כך שה-A4 החדשה היא אבולוציה וליטוש של עיצוב הדור הקודם של הדגם ובסך הכל מכונית נאה שנראית סולידית, מוצקה ועם ניחוח פרימיום כפי שהלקוחות של אודי אוהבים. למרות שהעיצוב לא נראה שונה במיוחד מהדגם היוצא, אודי שמה דגש רב על התחום האווירודינאמי בדגם והשיגה מקדם גרר נמוך למדי בדגם הסדאן של 0.23 בלבד.

 

אודי A4 החדשה מבוססת על פלטפורמת MLB המודולרית של קבוצת פולקסווגן (MQB לרכבים גדולים), פלטפורמה שאפשרה לדגם להשיג הפחתת משקל של עד 120 ק"ג לעומת הדגם היוצא. מידות הדגם גדלו רק במעט ועם אורך של 4,726 מ"מ, רוחב של 1,842 מ"מ, גובה של 1,472 מ"מ, אודי A4 החדשה ארוכה ב-25 מ"מ, רחבה ב-16 מ"מ ובעלת אותו גובה לעומת הדגם היוצא. בסיס הגלגלים התארך ב-12 מ"מ לכדי 2,820 מ"מ. נפח תא המטען בדגם הסטיישן (אוונט)  גדל ב-15 ליטר עומד על 505 ליטר, 1,510 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

בעוד העיצוב החיצוני הוא רק ליטוש לעיצוב של הדגם היוצא, תא הנוסעים כבר מציג את השפה החדשה של אודי אותה פגשנו לראשונה עם ה-Q7 החדש. לפי אודי תא הנוסעים החדש מרווח יותר לנוסעים עם תוספת של 24 מ"מ למרווח הראש, 11 מ"מ למרווח הכתפיים מלפנים ותוספת של 23 מ"מ למרווח הברכיים ליושבי השורה השנייה.

 

2016 אודי A4 החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים חדש, מלטוש ועם שפע של טכנולוגיה מתקדמת.

 

עם תחילת השיווק באירופה, אודי A4 תצויד במגוון של 7 מנועי טורבו בנזין ודיזל, כולם מהדור האחרון של קבוצת פולקסווגן בתקן יורו 6 ועם מערכת עצור/סע ורגנרציה של אנרגיית הבלימה כסטנדרט. לפי אודי ה-A4 החדשה חסכוניות יותר בכ-21% לעומת הדגם יוצא.  המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית, 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic או 8 הילוכים אוטו' בגרסאות החזקות יותר.

 

דגם הבסיס שהוצע בעבר עם מנוע 1.8 ליטר 120 כ"ס, יוצע מעתה עם מנוע 1.4 טורבו 150 כ"ס כמו בפאסאט החדשה, מנוע זה מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש זאת לצד צריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר. דגם זה מוצע עם הנעה קדמית בלבד.

 

באודי מדלגים על מנוע ה-1.8 ליטר 190 כ"ס ומציידים את ה-A4 החדשה במנוע 2.0 טורבו שיוצע בשני הספקים של 190 כ"ס ו-252 כ"ס. מנוע זה מספק בגרסתו החלשה יותר נתונים של 7.3 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר. בגרסה החזקה יותר הנתונים הם 5.8 שניות, 250 קמ"ש ו-17.6 ק"מ לליטר.

 

היצע מנועי הדיזל בדגם כולל מנועי 4 צילינדרים 2.0 ליטר או V6 בנפח 3.0 ליטר בהספקים של 150-272 כ"ס. הנעה כפולה מוצעת כסטנדרט רק בדגם הדיזל החזק ביותר וכאופציה בדגם הבנזין 252 כ"ס ובדגם הדיזל 190 כ"ס.

           

 

בתחום אבזור הנוחות והבטיחות ניתן למצוא שפע של מערכות מתקדמות כולל לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל "12.3 המשולב עם מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "8.3 במרכז הקונסולה. מערכת MMI כוללת כעת כסטנדרט את מערכות ההפעלה של אפל וגוגל לרכב. בורר מצבי נהיגה יוצע כסטנדרט ברוב גרסאות הדגם. כאופציה ניתן לקבל את מערכת התאורה הראשית המתקדמת של אודי LED METRIX וגם מערכת שמע מתקדמת של Bang & Olufsen עם 19 רמקולים. בתחום הבטיחות ניתן למצוא את כל המערכות המתקדמות ביותר הקיימות כיום, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת נהיגה אוטונומית בפקקי תנועה שהוצגה עם ה-Q7 החדש.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.