מרצדס E קלאס החדשה תוצע עם מנועים חדשים כולל גרסה היברידית פלאג-אין ודגמי דיזל עם מנועים חדשים וחסכוניים במיוחד והיא כוללת מערכות נהיגה אוטונומיות כולל יכולת עקיפה ומעבר נתיב ללא מגע יד אדם.

2015 מרצדס E קלאס החדשה
2016 מרצד E קלאס החדשה - מוכנה עם כל הכלים להתמודדת על ראשות סגמנט הסאלון.

מרצדס חושפת בתערוכת דטרויט את ה- E קלאס החדשה, הדור החמישי למכונית הסאלון של החברה שכמו כל דגמי מרצדס העדכניים זכתה לעיצוב דינאמי יותר  ולשפע של טכנולוגיה מתקדמת בכדי להביא למותג לקוחות צעירים יותר, מבלי להרחיק את אלו הקיימים, ובכדי להתחרות בסדרה 5 של ב.מ.וו, אודי A6 ועוד.

 

העיצוב החיצוני של ה-E קלאס החדשה לשנת 2016, מבוסס ללא ספק על אלמנטים שנלקחו מה-C קלאס הקטנה יותר ומה-S קלאס הגדולה יותר ששולבו עם קווי העיצוב של הדגם היוצא, בגישה זו עוצב גם תא הנוסעים של הדגם שחלקו העליון עוצב בהשראה רבה מה- S קלאס וחלקו התחתון מה-C קלאס. התוצאה הסופית היא קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא, במיוחד בתא הנוסעים.

 

מבוססת על הפלטפורמה המודולרית העדכנית של מרצדס (MRA) המשרתת עם את ה-C קלאס וה-S קלאס, יחד עם חלקי מרכב רבים העשויים מאלומיניום (מכסה מנוע ועוד), מרצדס E קלאס החדשה קלה בממוצע בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא זאת למרות גידול במידות הדגם. הדור החמישי של ה-E קלאס ארוך יותר מהדגם היוצא ב-43 מ"מ (4,923 מ"מ אורך) ולבסיס הגלגלים נוספו 65 מ"מ (2,939 מ"מ). הרוחב הצטמצם ב-2 מ"מ חסרי משמעות והגובה ב-6 מ"מ. הפרופורציות והעיצוב החדשים אפשרו למרצדס להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.23 בלבד.

 

 

מרצדס E קלאס החדשה תוצע עם שמונה מנועים, אך עם תחילת השיווק באירופה היא תוצע רק עם ארבעה מנועים – בנזין אחד, שני מנועי דיזל והיברידי פלאג-אין – כולם משודכים לתיבת התשעה הילוכים 9G-Tronic החדשה של מרצדס.

 

דגם הבסיס E 200 מצויד במנוע 2.0 טורבו 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ המספיק ל-7.7 שניות 0-100 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר. דגם E 220d מצויד במנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל החדש של מרצדס עם 195 כ"ס ו-40.8 קג"מ המספיקים ל-7.3 שניות 0-100 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ לליטר. דגם הדיזל הבכיר עם תחילת השיווק הוא דגם E 350d המצויד גם הוא במנוע דיזל חדש לחלוטין. מדובר במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח של 3.0 ליטר המייצר בדגם 258 כ"ס ו-63.2 קג"מ המספיקים ל-5.9 שניות 0-100 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר.

 

אל דגמים אלו מצטרף דגם E 350e המצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין אותה פגשנו כבר ב-C קלאס. המערכת משלבת בין מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין ולמנוע חשמלי שהוא חלק מתיחת ההילוכים היוצרים יחדיו הספק כולל של 279 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ. טווח הנסיעה החשמלי בדגם עומד על כ-30 ק"מ וצריכת הדלק המשולבת לפי התקן האירופאי הנדיב עומדת על כ-47.6 ק"מ לליטר.

 

בהמשך נפגוש מנועים נוספים, דגם E 250 החדש יצויד במנוע 2.0 טורבו עם 250 כ"ס, דגם E 400 4Matic יצויד במנוע V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטר ובהספק מרבי של 330 כ"ס ולקראת סוף השנה נפגוש גם את דגמי AMG החדשים של ה-E קלאס שיוצעו עם מנוע ה-V8 טווין טורבו 4.0 ליטר החדש של מרצדס עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-580 כ"ס (בגרסת ה-S). אל דגמי הדיזל יתווסף דגם בסיס E 200d עם אותו מנוע 2.0 ליטר אך בהספק מרבי של 150 כ"ס.

 

2016 מרצדס E קלאס החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים מרווח ואיכותי יותר ומצויד בשלל מערכות מתקדמות.

 

דגמי הבסיס מצוידים במתלים עם בולמים אדפטיבים אותם ניתן לקבל בשלושה כיולים שונים: קומפורט, קומפורט אוונטגרייד עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ וספורט עם כיול ספורטיבי יותר והנמכת מרכב של 15 מ"מ. לאלו שרוצים יותר מוצעת מערכת מתלי האוויר החדשה של מרצדס. למערכת קפיצי אוויר מרובי תאים שניים בכל אחד מהקדמיים ושלושה באחוריים. כמו במערכות קודמות המערכת מאזנת את המרכב באופן אוטו' ומציעה ארבע מצבי כיול בסיסיים.

 

אל תא הנוסעים של הדגם נחשפנו בעבר, זה לא רק מרווח יותר ואיכותי יותר אלא גם כולל כמה חידושים במרצדס המוצגים לראשונה עם הדגם. על מערכת המולטימדיה למשל (“12.3) ניתן לשלוט באמצעות משטחי מגע בשני צדדיו של גלגל ההגה, זאת בנוסף למשטח המגע והחוגה המוכרים בקונסולה בין המושבים. את לוח המחוונים ניתן לקבל בשתי צורות, סטנדרטי עם שתי חוגות מרכזיות וכאופציה מסך דיגיטלי בגודל של "12.3. בקונסולה המרכזית נמצא משטח הטענה אלחוטי לטלפונים ניידים והנוסעים מאחור ייהנו מבקרת אקלים מפוצלת (4 אזורים סה"כ). לטובת שיפור הנוסחות לנוסעים, מרצדס תכננה עבור הדגם מושבים חדשים.

 

בתחום הבטיחות, מרצדס E קלאס מצוידת בשלל מערכות מתקדמות ומוכרות, כולל בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ועוד. שלל המערכות והחיישנים המורכבים בדגם מאפשרים יכולות נהיגה אוטונומית, כך למשל ניתן לנסוע בפקק ללא צורך לגעת בהיגוי או בבלמים ובשיוט בכביש המהיר, מרצדס E קלאס החדשה מסוגלת לבצע עקיפה ומעבר נתיב ללא מגע יד אדם.

 

מכלמוביל מרצדס נמסר כי ה-E קלאס החדשה תשווק בישראל לקראת הרבעון השלישי של השנה.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.