הפאנאמרה החדשה מציבה רף חדש של יוקרה, נוחות, ביצועים ויכולות ספורטיביות. היא תשווק בישראל במחיר החל מ-985,000 שקל.

2016 פורשה פאנאמרה החדשה
פאנאמרה החדשה 2016.

פורשה חשפה אמש בשטוטגארט את הפאנאמרה 2016 החדשה, הדור השני למכונית הספורט 4 מושבים היוקרתית של המותג. הפאנאמרה החדשה צפויה לנחות בישראל במהלך חודש נובמבר הקרוב עם מחיר התחלתי של 985,000 שקל לדגם 4S.

 

הפאנאמרה החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין והיא מבוססת על פלטפורמת MSB המודולרית החדשה של פורשה, שהיא הגרסה של פורשה לפלטפורמת MLB של אודי. הפאנאמרה החדשה גדולה יותר מהדגם היוצא: היא ארוכה יותר ב-34 מ"מ (5,049 מ"מ), רחבה יותר ב-6 מ"מ (1,937 מ"מ) וגבוהה יותר ב-5 מ"מ (1,423 מ"מ). נפח תא המטען בדגם עומד על 495 ליטר אותו ניתן להגדיל לכדי 1,304 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

בסיס הגלגלים הוארך ב-30 מ"מ לכדי 2,950 מ"מ כאשר הסרן הקדמי הוזז לפנים על מנת ליצור סרח עודף קטן יותר, והפרופורציות של המרכב השתנו מהותית בכדי להקנות לפאנאמרה מראה דינמי, הרמוני כוחני ויוקרתי עוד יותר מבעבר.

 

את הפאנאמרה החדשה ישרתו, בשלב הראשון, שלוש מנועים חדשים, שני מנועי בנזין ודיזל אחד, חזקים וחסכוניים יותר מאלו ששרתו את הדגם היוצא. בהמשך, הדגם יוצע גם בגרסה היברידית פלאג-אין וכן בגרסאות קצה חזקות עוד יותר. כל הדגמים מצוידים בהנעה כפולה קבועה ובתיבת PDK כפולת מצמדים חדשה עם 8 יחסי העברה.

 

 

דגם הבסיס, פאנאמרה 4S, מצויד במנוע 2.9 ליטרים בי-טורבו בהספק מרבי של 440 כ"ס ב-5,650 סל"ד (תוספת של 20 כ"ס לעומת הדגם היוצא) ומומנט מרבי של 56 קג"מ הזמין בין 1,750-5,500 סל"ד. הפנמרה 4S מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.4 שניות (4.2 עם חבילת Sport Chrono) ומגיעה למהירות מרבית של 289 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-12.3 ק”מ לליטר, 11% פחות מאשר בדור הקודם.

 

דגם הבנזין הבכיר, פאנאמרה טורבו, מצויד במנוע ה-V8 בי-טורבו 4.0 ליטר החדש של פורשה אותו הציגה החברה לפני מספר שבועות בלבד. מנוע זה מייצר הספק מרבי של 550 כ"ס ב-5,750 סל"ד (30 כ"ס יותר מהדגם היוצא) ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ הזמין בין 1,960-4,500 סל"ד. עם חבילת Sport Chrono Package המיאוץ 0-100 קמ"ש מתקצר ל-3.6 שניות והמהירות המרבית של הפנמרה טורבו עומדת על 306 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.7 ק"מ לליטר.

 

מנוע זה כולל מגדשי טורבו העושים שימוש בטכנולוגיית Twin-Scroll לטובת מומנט גבוה יחסית גם בסל"ד נמוך ובנוסף לכך, הוא מסוגל לפעול על 4 צילינדרים בלבד לטובת צריכת דלק נמוכה יותר בזמן שיוט.

 

אל שני מנועי הבנזין מצטרף מנוע דיזל חדש וחזק במיוחד (שמקורו באודי SQ7 TDI), מנוע ה-4.0 ליטר V8 בי-טורבו מייצר בדגם הספק מרבי של 422 כוחות סוס ב-3,500 סל"ד ומומנט אדיר של 86.6 קג"מ הזמין בין 1,000-3,250 סל"ד. עם נתון מהירות מרבית של 285 קמ"ש, פורשה פנמרה 4S דיזל החדשה היא מכונית הדיזל הסדרתית המהירה בעולם. המיאוץ למאה קמ"ש אורך 4.5 שניות בלבד (4.3 עם חבילת Sport Chrono), וזאת לצד תצרוכת דלק משולבת של 14.9 ק"מ לליטר. במנוע זה, שני מגדשי הטורבו מצוידים בטורבינה בעלת גאומטריה משתנה (VGT) כאשר אחד ממגדשי הטורבו מיועד לסל"ד נמוך ובינוני והמגדש השני נכנס לפעולה החל מ-2,700 סל"ד.

 

דגמי הבסיס של הפאנאמרה מצוידים בקפיצי מתכת רגילים ובולמים אדפטיביים, הדגמים הבכירים יותר מצוידים בפיתוח חדש של מתלי אוויר כולל מוטות מייצבים אקטיביים.

 

2016 פורשה פאנאמרה החדשה - תא הנוסעים
תא הנוסעים החדש מרווח ויוקרתי יותר ועושה שימוש נרחב במסכים ובמשטחי מגע.

תא הנוסעים החדש לא רק מרווח, איכותי ויוקרתי יותר, הם גם פשוט ואינטואיטיבי יותר לתפעול. את עומס הכפתורים בסביבת הנהג מחליפים מסך מרכזי בגודל "12.3 עבור מערכת PCM (כולל שיקוף Apple CarPlay ותפעול קולי) יחד עם מיעוט של כפתורים בקונסולה המרכזית שחלקם, הם משטחים רגישים למגע הממוקמים מסביב למוט ההילוכים – גם פתחי המיזוג בדגם נשלטים באמצעות משטחי מגע. לוח מחוונים כולל מד סל"ד אנלוגי מרכזי כמיטב המסורת בפורשה, אך מצדדיו שני מסכי "7 עם תצוגה המשתנה בהתאם לבחירת הנהג.

 

הפאנאמרה החדשה מצוידת, כסטנדרט או כאופציה (ופורשה ידוע באופציות היקרות שלה) בכל אבזור אפשרי שיש לפורשה להציע כולל תאורת LED ראשית אדפטיבית, מערכות נהיגה אוטונומיות (InnoDrive) כגון בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית ועוד ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.