שברולט מאליבו החדשה מרווחת יותר לנוסעים מאחור, קלה יותר בכ-135 ק"ג ותוצע עם מבחר גדול של מנועים כולל 1.5 טורבו 160 כ"ס ומערכת הנעה היברידית עם צריכת דלק של 19 ק"מ לליטר.

2016 שברולט מאליבו החדשה

עוד לפני פתיחתה של תערוכת ניו יורק היום (ד'), שברולט מסירה את הלוט מעל המאליבו 2016 החדשה, המשפחתית הגדולה של שברולט המתחרה ברכבים כגון הונדה אקורד, טויוטה קאמרי וקיה אופטימה - שבמקביל תוצג בגרסתה החדשה בתערוכה.

 

שברולט לא זכתה להצלחה עם הדור הנוכחי של המאליבו, משוק של 2.2 מיליון רכבים בשנה בארה"ב, שברולט הצליחה בשנה שעברה למכור רק כ-188 אלף יחידות מהדגם - פחות ממחצית המכירות של מובילות הסגמנט, טויוטה קאמרי והונדה אקורד. זו הסיבה ששברולט השקיע רבות במאליבו החדשה כולל פלטפורמה מעודכנת וקלה יותר, ליין חדש של מנועים חזקים וחסכוניים כולל לראשונה יחידת הנעה היברידית וכן התקינה שפע של אבזור מתקדם.

 

לא קשה לזהות שאת ההשראה לעיצוב המאליבו 2016 החדשה, שברולט לקחה ישירות מהאימפלה החדשה והתוצאה היא מכונית בעלת מראה כוחני ובעל נוכחות – בדיוק כפי שמכונית אמריקאית צריכה להיות וכפי שהאמריקאים אוהבים. כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים מעוצב כולו בהשראת תא הנוסעים של האימפלה אך ניכר ששברולט העלתה משמעותית את איכות החומרים והגימור לעומת האימפלה היקרה יותר.

 

אחת מנקודות החולשה העיקריות של המאליבו המוחלפת הוא המרווח לנוסעים מאחור, בנקודה זו שברולט טיפלה באמצעות מתיחת בסיס הגלגלים ב-91 מ"מ לעומת הדגם היוצא לכדי אורך של 2.84 מטר. לאורך הכללי התווספו 5.8 ס"מ סמליים והרוחב נותר כפי שהיה. המאליבו החדשה אמנם עושה באותה פלטפורמת אפסילון 2 של ג'נרל מוטורס כמו בדגם הנוכחי, אך זו זכתה לשדרוג מקיף, שדרוג שלפי שברולט אפשר לה להפחית ממשקל הדגם כ-135 ק"ג משמעותיים למדי זאת לצד התנגדות גובהה יותר לפיתול.

 

 

שברולט מאליבו החדשה – המנועים:

שברולט חידשה את כל היצע המנועים בדגם כאשר את דגם הבסיס ישרת מנוע Ecotec 1.5 ליטר המסתייע במגדש טורבו ומייצר בדגם הספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' ובכדי לשפר את צריכת הדלק, דגם זה מצויד במערכת עצור/סע ובגריל קדמי עם תריסים אקטיביים הנסגרים/נפתחים בהתאם למהירות הנסיעה לטובת הפחתת הגרר.

 

מנוע ה-2.0 טורבו המוכר של הדגם זכה לעדכון, הוא אמנם קצת פחות חזק אך זאת לטובת פעולה חלקה יותר, זמינות כוח טובה יותר וכן צריכת דלק חסכוניות יותר. במקום 259 כ"ס ההספק המרבי עומד על 250 כ"ס ובמקום מומנט מרבי של 40.8 קג"מ יש "רק" 35.7 קג"מ. במקום תיבת 6 הילוכים אוטו', שברולט משדכת את המנוע המעודכן לתיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה.

 

לראשונה בדגם, שברולט מציעה גם יחידת הנעה היברידית המבוססת על מנוע 1.8 ליטר חדש עם הספק כולל של 182 כ"ס וצריכת דלק משולבת של "מעל ל-19 ק"מ לליטר". נסיעה חשמלית על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 88 קמ"ש ונתון התאוצה 0-96 קמ"ש עומד בדגם על 7.8 שניות.

 

שברולט ציידה את המאליבו החדשה ברשימה ארוכה של אבזור בטיחות, כולל אבזור ייעודי לנהגים צעירים (בהשראת פורד יש לציין). כך למשל מערכת המולטימדיה תספק להורים היסטוריית נהיגה של הבן הצעיר כולל מהירות מרבית, בלימות חירום ועוד, בנוסף לכך כאשר ישנו נהג צעיר ברכב (מפתח ייעודי) מערכת השמע לא תפעל עד שהנוסעים לא חגורים והתראה קולית תישמע ברכב כל זמן שהמהירות המרבית גבוהה מזו שקבוע ההורים במערכת.

 

מעבר לכך, המאליבו החדשה מצוידת בעשר כריות אוויר, מצלמת רוורס ובאבזור בטיחות מתקדם כגון מערכת בלימה אוטו' הכוללת זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה והתראה על סטייה, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, מערכת התרעה על עצמים חוצים מאחור, מערכת חנייה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינאמית המחליפה בין אורות מעבר לדרך באופן אוטו'.

 

שברולט התקינה בדגם את הגרסה העדכנית של מערכת המולטימדיה Mylink עם מסך "7 או "8 בהתאם לרמת הגימור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור תוצע כסטנדרט וכאופציה ניתן להוסיף צמד כניסות USB ושקע 110 וולט ליושבים מאחור.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.