2018 פיג'ו 508 החדשה
פיג'ו 508 החדשה.
2018 פיג'ו 508 החדשה
פיג'ו 508 החדשה.

פיג'ו 508 החדשה מציגה עיצוב דמוי קופה, מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו PureTech חדש ותיבת 8 הילוכים אוטו', יחד עם תא נוסעים עשיר ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

לאחר שזכינו להצצה מוקדמת לדגם באמצעות תמונות שדלפו לרשת, פיג'ו חושפת היום (ה׳) באופן רשמי את ה-508 החדשה, המשפחתית הגדולה של פיג'ו המתחרה בפאסאט של פולקסווגן, בסופרב של סקודה ועוד. סגמנט המשפחתיות הגדולות התכווץ בעשרות האחוזים בשנים האחרונות בשל התחזקות קבוצת הקרוסאוברים, וזו הסיבה העיקרית שפיג'ו בחרה להעניק לדגם עיצוב 'פאסט-בק' דמוי קופה ולא 3 קופסאות קלאסי המאפיין דגמי סדאן.

 

פיג'ו 508 החדשה מבוססת על פלטפורמת EMP2 המודולרית של קבוצת PSA. לדגם אורך של 4,750 מ"מ, רוחב של 1,859 מ"מ, גובה של 1,403 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,793 מ"מ, קטנה באופן סמלי מהדגם היוצא ואם נשווה אותה לסופרב של סקודה נגלה כי ה-508 החדשה קצרה ב-11 ס"מ, נמוכה משמעותית ב-6.5 ס"מ, ובעלת מפסק סרנים צר ב-5 ס"מ. עם המעבר לפלטפורמה החדשה, ה-508 החדשה השילה כ-70 ק"ג ממשקלה לעומת הדגם היוצא ונפח תא המטען עומד על 487 ליטר.

 

2018 פיג'ו 508 החדשה
גם בגרסת GT בכיול ספורטיבי.

מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש:

בחזיתה של ה-508 החדשה נוכל למצוא מנוע בנזין חדשה: 1.6 PureTech, מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנפח של 1.6 ליטר אשר יוצע בשני הספקים של 180 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו' או 225 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו' בדגם GT ספורטיבי המצויד בנוסף במערכת בולמים נשלטת אלקטרונית.

 

היצע מנועי הדיזל כולל שני מנועים: 1.5 ליטר BlueHDi החדש שיוצע בהספקים של 130 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו' או 2.0 ליטר BlueHDi שיוצע בשני הספקים של 160 או 180 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטו' כסטנדרט. כל מנועי הדיזל מצוידים במסנן חלקיקים מתקדם ובממיר קטליטי סלקטיבי. טכנולוגיה זו משפרת משמעותית את סינון המזהמים, גם ברגע התנעת המנוע וללא צורך בשימוש תוספים חיצוניים.

 

ברבעון שלישי של שנת 2019 פיג'ו 508 החדשה תקבל גרסת פלאג-אין-היבריד.

 

תא הנוסעים פיג'ו 508 החדשה
פילוסופיית i-cockpit ממשיכה גם ל-508.

תא הנוסעים של ה-508 החדש מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני, הספורטיבי והאלגנטי כאחד, וכמו כל דגמי פיג'ו החדשים מאז ה-208, הוא עושה שימוש בפילוסופיית i-cockpit של פיג'ו, כך שגם כאן נמצא גלגל הגה קטן קוטר, מסך "10 מרכזי (HD בפורמט 8:3) להפעלת רוב מערכות הרכב באמצעות מתגי פסנתר לקיצורי דרך, לוח מחוונים המותקן בגובה העיניים והכולל מסך דיגיטלי "12.3 עם תצוגה משתנה (כמו ב-3008) ותצוגה עילית.

 

רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את חווית הנסיעה באמצעות  i-Cockpit® Amplify המתאימה את האווירה בחלל תא הנוסעים (שני מצבים) באמצעות שליטה על צבע תאורת האווירה בתא הנוסעים, על סגנון המוזיקה ועל העיסוי במושבים. גרסאות אלו מצוידות בנוסף בבורר מצבי נהיגה הכולל 4 מצבים השולטים על ההיגוי, תיבת ההילוכים ומפת המנוע וכן על קשיחות הבולמים בדגמים המצוידים במערכת כזו. כמובן שגם נמצא כל מה שאפשר לצפות מרכב מודרני, כגון משטח טעינה אלחוטי, כניסות USB מלפנים ומאחור כולל מספר שקעי 12V, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, בלם יד חשמלי, מפתח חכם ועוד.

בתחום הבטיחות, פיג'ו ציידה את ה-508 החדשה במערך מקיף ומרשים של מערכות בטיחות מתקדמות:

  • מערכת לראיית לילה, בפעם הראשונה בקבוצה זו עם טווח גילוי של 200-250 מטר, רחוק בהרבה מטווח ההארה של פנסי הרכב
  • בלימה אקטיבית - במקרה של זיהוי סכנת התנגשות, הרכב יבצע בלימה עצמאית למניעת תאונה במהירות של עד 140 קמ"ש
  • התראת קרבה מרכב מלפנים - ישמיע התרעה קולית
  • מניעת סטייה מנתיב הנסיעה - מערכת זו תתריע וגם תתקן באופן אקטיבי את סטיית הרכב מנתיב הנסיעה
  • בקרת שיוט אדפטיבית - מתאימה את מהירות הנסיעה בשימוש בבקרת השיוט בהתאם לתנועה מלפנים. בגרסאות האוטומטיות 8 הילוכים, המערכת מסוגלת להגיע גם עד עצירה מלאה ולשוב לתנועה באופן עצמאי
  • זיהוי תמרורי מהירות נסיעה - מצלמה המסוגלת לזהות תמרורי מהירות נסיעה בדרך ואף להתאים בלחיצת מתג את מהירות הנסיעה בהתאם
  • זיהוי תמרורי כיוון נסיעה - כולל תמרורי כביש חד-סתרי ועוד והתרעה בהתאם
  • התרעה בפני אי ערנות נהג - המערכת מצלמת את תנועת הרכב בנתיב הנסיעה ומודדת את תגובות ההגה כדי להתריע על נהיגה בחוסר ריכוז או עייפות של הנהג
  • תאורה אקטיבית - מעבר בין אורות דרך למעבר בצורה אוטומטית למניעת סנוור
  • מצלמות היקפיות - מצלמה אחורית במפתח של 180 מעלות כולל תצוגה היקפית של הרכב ממעוף ציפור
  • בקרת אקטיבית להימצאות עצמים בשטח המת של שדה הראיה - תתריע על הימצאות עצמים בשטחים המתים על ידי תצוגה במראות הרכב ותמנע אקטיבית את סטיית הרכב במקרה של זיהוי

 

פיג'ו 508 החדשה תיחשף בתערוכת ז'נבה הקרובה, ייוצר במפעל מולהאוס הצרפתי ויושק באופן רשמי בעולם ברבעון האחרון של שנת 2018.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.