2019 טויוטה קורולה החדשה
2019 טויוטה קורולה החדשה - האוריס הפכה לקורולה.
2019 טויוטה קורולה החדשה
2019 טויוטה קורולה החדשה - האוריס הפכה לקורולה.

הקורולה האצ׳בק וסטיישן החדשות, גדולות מרווחות יותר מהאוריס, נשענות על פלטפורמת TNGA ומציעות שתי מערכות הנעה היברידיות כולל 2.0 ליטר חדשה עם 180 כ״ס.

 

לאחר שסיפקה לנו מוקדם יותר השנה הצצה לקורולה האצ׳בק וסטיישן 2019 החדשות (אוריס לשעבר), טויוטה מציגה כעת בתערוכת פריז את שני הדגמים החשובים האלו וחושפת את המפרט טכני המלא של שני הדגמים. את גרסת הקורולה סדאן החדשה, טויוטה תחשוף בהמשך השנה.

מה חדש בקורולה 2019? הכל חדש למעשה, החל מפלטפרומה חדשה וקשיחה יותר, וממשיך למערכות הנעה היברידיות משופרת כולל גרסה 2.0 ליטר חדשה עם 180 כ״ס, דור שני של מערכת הבטיחות TTS עם יכולות משופרות וחדשות, תא נוסעים מרווח ואיכותי יותר, מושבים חדשים ונוחים יותר ועוד ועוד.

 

2019 טויוטה קורולה סטיישן החדשה
עיצוב מלוטש ודינאמי.

הקורולה החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA המודולרית של החברה (בגרסת GA-C, שהיא קשיחה משמעותית מזו של הדגם הנוכחי (ב-60%) וגם קלה יותר. אם יצא לכם לנהוג ב-C-HR המבוסס על אותה פלטפורמה, אתם יכולים לצפות לשדרוג משמעותי באיכות הנסיעה של הקורולה החדשה. דבר נוסף שיתרום לאיכות הנסיעה המשופרת הוא בולמים חדשים ומשופרים, מתלה רב חיבורי חדש מאחור ולראשונה, הקורולה תוצע גם עם אופציה לבולמים אדפטיביים AVS. אלו נשלטים ע״י בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 4 מצבים שונים ( ECO, NORMAL, SPORT S, SPORT S plus) ומצב אישי המאפשר שילוב בין המצבים השונים, כגון מערכת הנעה מצב חיסכון אך בולמים והיגוי במצב הקשיח והחד יותר.

 

2019 טויוטה קורולה האצ׳בק החדשה
מרווחת יותר במושב האחורי, במיוחד בדגם הסטיישן.

האוריס היוצאת, במרכב סטיישן או חמש דלתות האצ׳בק, סבלה ממושב אחורי צפוף. הקורולה האצ׳בק וסטיישן החדשות מציגות גידול משמעותי במידות בכדי לטפל בנושא זה. לקורולה האצ׳בק אורך של 4,370 מ״מ, רוחב של 1,790 מ״מ, גובה של 1,438 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,640 מ״מ, תוספת משמעותית של 94 מ״מ לאורך ו-40 מ״מ לבסיס הגלגלים.

 

לקורולה סטיישן TS אורך של 4,653 מ״מ, רוחב וגובה זהים ובסיס גלגלים של 2,700 מ״מ, תוספת של 40 מ״מ לאורך ותוספת משמעותית במיוחד של 100 מ״מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען בדגם הסטיישן עומד על 598 ליטר, תוספת של 68 ליטר לעומת האוריס סטיישן. כאופציה דגם זה מוצע עם דלת תא מטען חשמלית ופתיחה ללא מגע ובשני הדגמים נמצא מדף רצפה בתא המטען.

 

2019 טויוטה קורולה סטיישן החדשה
קורולה סטיישן החדשה - מחליפת את האוריס סטיישן

2019 טויוטה קורולה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

הקורולה החדשה תשווק עם שלוש יחידות הנעה: 1.2 טורבו 116 כ״ס ושתי יחידות הנעה היברידיות עם 1.8 ליטר 122 כ״ס ו-2.0 ליטר חדשה לחלוטין עם 180 כ״ס.

 

מנוע ה-1.2 ליטר טורבו שווק עם האוריס היוצאת באירופה והוא מוכר לנו בישראל מה- C-HR. למנוע הספק מרבי של 116 כ״ס ומומנט מרבי של 18.9 קג״מ בין 1,500-4,000 סל״ד והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה חדשה (CVT DirectShift).

 

1.8 היברידי: הדור הרביעי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה המוכרת לנו מהפריוס ומה-C-HR המשלבת בין מנוע 1.8 ליטר 98 כ״ס ו-14.5 קג״מ למנוע חשמלי בהספק של 71 כ״ס ו-16.6 קג״מ היוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 122 כ״ס. עם מנוע זה לקורולה החדשה נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.9 שניות בדגם האצ׳בק או 11.1 שניות בדגם הסטיישן. המהירות המרבית, בשתי גרסאות המרבב, עומדת על 180 קמ״ש וצריכת הדלק המשולבת על 29.4 ק״מ לליטר.

 

2.0 היברידי: יחידת הנעה היברידית, ספורטיבית, חדשה לחלוטין בטויוטה. יחידת הנעה זו מצוידת במנוע 2.0 ליטר החדש של טויוטה, ביחס דחיסה גבוה במיוחד של 14:1, המייצר הספק מרבי של 153 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 19.4 קג״מ ב-6,000 סל״ד (בגרסה מותאמת להנעה היברידית). בשילוב עם מנוע חשמלי מתקבלת יחידת הנעה בהספק כולל של 180 כ״ס, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.9 שניות (סטיישן: 8.1 שניות), מהירות מרבית של 180 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 27.0 ק״מ לליטר. נתוני צריכת הדלק תקפים לחישוקי ״16, הדגמים יוצעו עם אופציה לחישוקי ״17 או ״18.

 

שני הדגמים ההיברידיים עושים שימוש בסוללת ניקאל מטאל המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של מספר קילומטרים בודדים ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 115 קמ״ש. המערכת ההיברידית החדשה עושה שימוש תדיר יותר בהנעה החשמלית ובטויוטה מציינים כי בנהיגה שגרתית מודעת, ניתן לנסוע כמחצית מהנסיעה על בסיס ההנעה החשמלית בלבד.

 

2019 טויוטה קורולה החדשה תא הנוסעים
איכותי ושקט יותר, כולל מערכת TSS דור שני.

2019 טויוטה קורולה - אבזור ובטיחות:

תא הנוסעים החדש לא רק מרווח יותר, לפי טויוטה הוא גם שקט בזכות שדרוג בידוד הרעשים ואיכותי יותר בזכות שימוש חומרים חדשים. טויוטה מאזינה ללקוחות שלה כך שמערכת המולטימידה ״8 החדשה כוללת כפתורי גישה מהירה פיזיים ולראשונה בטויוטה, גם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (בהמשך).

 

בנוסף נמצא גלגל הגה חדש, מושבים נוחים יותר עם ריפוד איכותי וברמות האבזור הגבוהות מושבי ספורט, מערכת שליטה חדשה ומודרנית על בקרת האקלים, לוח מחוונים עם מסך ״7 ואופציה לתצוגת 3D, תצוגה עילית צבעונית ״10, תאורת LED מלאה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת סיוע לחניה ועוד.

 

2018 טויטה אוריס החדשה תא הנוסעים
הכל חדש לחלוטין ולראשונה, אין שעון ארכאי קבוע בדשברוד (אך יש בלוח המחוונים).

כל הדגמים יצוידו במערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה (TTS), דור שני משופר, הכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, אור גובה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.

 

מערכת הבלימה האוטונומית (קדם תאונה לפי טויוטה) פועלת בטווח מהירויות של 10-180 קמ״ש במקרה של סכנת התנגשות ברכב, ומסוגלת להפחית עד 50 קמ״ש ממהירות הנסיעה אם לא למנוע התנגשות לחלוטין. המערכת כוללת זיהוי הולכי רגל בין 10-80 קמ״ש, יום ולילה, ורוכבי אופניים, ביום.

מערכת חדשה המוצגת עם הדור השני היא מערכת מעקב נתיב LTA. כאשר בקרת השיוט האדפטיבית עובדת יחד עם מערכת LTA, המערכת מסייעת לנהג בשליטה על ההיגוי ודואגת להשאיר את הרכב במרכז נתיב הנסיעה - בנסיעה בינעירונית או בפקקים. כאשר סימון הנתיב לא ברור, המערכת תעקוב אחר רכב קדמי במידת האפשר. מערכת LTA נסמכת על מערכת בקרת הסטייה מנתיב LDA, הכוללת תיקון היגוי בעת הצורך והיא מבחינה בין הפס הצהוב ללבן ומזהה את שולי הכביש.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.