קאדילק CT5
קאדילק CT5/
קאדילק CT5
קאדילק CT5/

קאדילק CT5 מחליפה את ה-CTS ולמרות מידות סאלוניות, היא מתחרה דווקא מול ב.מ.וו סדרה 3 ולא סדרה 5. הדגם ישווק עם שני מנועים בהספקים של 237-355 כ״ס, תיבת 10 הילוכים אוטו׳ והנעה אחורית או כפולה.

 

לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה מוקדמת לדגם, קאדילק חושפת היום (ג׳) את ה- CT5, מכונית הסאלון החדשה של קאדילק המחליפה את ה-CTS. למרות שלקאדילק CT5 מידות של מכונית סאלון וה-CTS אותה היא מחליפה התחרתה מול דגמים כגון סדרה 5 ואודי A6, קאדילק CT5 מכוונת לפי קאדילק להתחרות דווקא מול אודי A4 וסדרה 3.

 

קאדילק CT5 מבוססת על גרסה משודרת של פלטופרמת Alpha של הדגם היוצא ובשלב הראשון לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין שתי יחידות הנעה: 2.0 ליטר טורבו או 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו. מנוע ה-2.0 ליטר מייצר הספק מרבי של 237 כ״ס ב-5,000 סל״ד ומומנט מרבי של 35.6 קג״מ בין 1,500-4,000 סל״ד, מנוע ה-V6 מייצר הספק מרבי של 335 כ״ס ב-5,600 סל״ד ומומנט מרבי של 55.2 קג״מ בין 2,200-4,400 סל״ד. שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים או לכל ארבעת הגלגלים כאופציה.

 

2019 קאדילק CT5
CT5 בגרסת SPORT.

העיצוב החיצוני של קאדילק CT5 מוחצן ויוקרתי למראה ונשען של שפת העיצוב העדכנית של החברה המתאפיינת בתאורה האנכית הייחודית - מלפנים ומאחור. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שני סגנונות עיצוב, יוקרתי ברמות הגימור Luxury ו- Premium Luxury (הדגם בצבע בורדו) וספורטיבי ברמת הגימור SPORT (הדגם באפור). לקאדילק CT5 אורך של 4,924 מ״מ, רוחב של 1,883 מ״מ, גובה של 1,452 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,947 מ״מ - דומה יותר בגדולה לסדרה 5 לעומת לסדרה 3 מולה היא מתחרה. נפח תא המטען קטן ועומד על 337 ליטר בלבד (בתקן אמריקאי).

 

קאדילק CT5 תא הנוסעים
חומרים ואבזור עשירים, העיצוב קצת פחות מרשים.

תא הנוסעים מציג שימוש בחומרים עשירים עם שפע של עור, פלסטיקה רכה וגימור בעץ אמיתי (קרבון בדגם SPORT) אך צריך להודות שהעיצוב, מרגיש קצת מיושן/סטנדרטי ועמוס לעומת העיצוב המלוטש, המודרני והנקי שמציגות המתחרות מגרמניה. מעבר לחומרים העשירים ניתן למצוא גם שפע של אבזור וטכנולוגיה, כולל מראה מרכזית מבוססת מצלמה ומולטימדיה ״10 חדשה המאפשרת צימוד מהיר באמצעות שבב NFC והרחבה לאנדרואיד אוטו׳ ואפל קאר-פליי. את המערכת ניתן תפעל באמצעות מגע, קול מבוסס ענן (מערכת לומדת) או חוגה בין המושבים. כסטנדרט נמצא גם התנעה מרחוק עם אפשרות להפעלת חימום המושבים וההגה ובקרת האקלים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע ועוד. בנוסף נמצא גם מפתח חכם המאפשר הגבלת מהירות לנהגים צעירים,  מסך ״8 בלוח המחוונים, שלוש כניסות USB, תאורת LED מלאה כסטנדרט ועוד ועוד.

 

קאדילק CT5
שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

קאדילק ציידה את ה-CT5 בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל במערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Super Cruise המאפשרת, בחוק, נהיגה ללא ידיים על ההגה בכבישים המהירים ברחבי ארה״ב, המערכת מאפשרת כמובן גם נסיעה בפקקי תנועה עם שליטה על ההיגוי, הבלמים והתאוצה. המערכת עושה שימוש במפות LiDAR (מיפוי תלת ממדי באמצעות לייזר), מערכת GPS בדיוק גבוה וכן ממספר מצלמות ורדאר. ברשימת אבזור הבטיחות נוכל למצוא בנוסף בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטומטית, ניטור שטחים מתים, זיהוי הולכי רגל מאחור ובלימה בעת הצורך ועוד.

 

קאדילק CT5
קאדילק CT5.

בקאדילק מציינים כי ה-CT5 מציעה יכולות דינמיות גבוהות, לשם כך קאדילק עדכנה את מערך המלים בדגם, התקינה מערכת היגוי חשמלית של בוש, התקינה מערכת בלימה עם סיוע חשמלי (המערכת מחליפה את משאבת הוואקום הסטנדרטית של מערכת הבלימה), בלמי ברמבו כסטנדרט בדגם SPORT, בולמים משודרגים של ZF (אופציה למערכת בולמים אדפטיביים).

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 4 מצבי נהיגה המשנים את אופי הפעולה של תיבת ההילוכים, ההיגוי, תחושת הבלימה וכן את חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי בדגמי הנעה כפולה. הדגם נשען על חישוקי ״18 כסטנדרט או ״19 ברמות האבזור הגבוהות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.