יונדאי חושפת פרטים טכניים ראשונים על האיוניק ההיברידית יחד עם תמונות רשמיות ראשונות של הדגם.

2016 יונדאי איוניק IONIQ
יונדאי חושפת תמונות ופרטים טכניים ראשונים של האיוניק ההיברידית.

לאחר שחשפה אותנו למספר איורים לאחרונה, יונדאי חושפת היום (ד') לראשונה תמונות רשמיות של יונדאי איוניק (IONIQ) בגרסתה ההיברידית יחד עם פרטים טכניים ראשונים של הדגם, אותו היא תחל לשווק בשוק הית הקוריאני כבר החודש ובהמשך השנה בשאר העולם.

 

יונדאי איוניק, המתחרה של יונדאי לפריוס של טויוטה, מבוססת על פלטפורמה שפותחה במיוחד עבור הדגם כך שתוכל לשאת שלוש יחידות הנעה שונות: היברידית, היברידית פלאג-אין וחשמלית. חלקים שונים במרכב עשויים אלומיניום, כגון מכסה המנוע ודלת תא המטען, דבר שאפשר ליונדאי לחסוף ב-45% ממשקל החלק לו היה עשוי ממתכת רגילה. 

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם, שתי מערכות ההנעה האחרות יצטרפו רק בהמשך השנה ובשנה הבאה, מבוססת על מנוע 1.6 ליטר GDI במחזור אטקינסון עם מערכת למחזור גזי פליטה (EGR) שפותח במיוחד עבור הנעה היברידית והוא בעל נצילות תרמית גבוהה במיוחד, הגבוהה בעולם למעשה, של 40% - כמו במנוע ה-1.8 ליטר בפריוס החדשה.

 

למנוע הבנזין הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15.0 קג"מ והוא נעזר במנוע חשמלי בהספק מרבי של 43.5 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים DCT שפותחה במיוחד עבור הדגם ולפי יונדאי היא בעלת נצילות העברת כוח הגבוהה בעולם (95.7%). את המנוע החשמלי מזינה סוללות ליתיום-פולימר שפותחה במשותף עם LG ומותקנת בתחתית המושב האחורי.

 

יונדאי איוניק תא הנוסעים
תא נוסעים בעיצוב סטנדרטי לעומת עיצוב עתידני בפריוס

 

צריכת הדלק של הדגם עומדת על 22.4 ק"מ לליטר (לפי התקן הקוריאני המחמיר ועם חישוקי "15 או 20.2 ק"מ לליטר עם חישוקי "17). יונדאי עדיין לא חושפת מה קיבולת הסוללה ומה טווח הנסיעה החשמלי על בסיס הסוללה בלבד. לפי תקן צריכת הדלק הקוריאני, האיוניק חסכונית יותר מהדור היוצא של הפריוס וככל הנראה משתווה בצריכת הדלק המשולבת לפריוס החדשה. 

 

מעבר לאבזור מקובל כגון מערכת מולטימדיה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד, הדגם מצויד (כאופציה) בתאורה ראשית בטכנולוגיית LED ובשלל מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת חנייה אוטו' ועוד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.