גוגל חושפת אב טיפוס לאיך שהחברה רואה את המכוניות האוטונומיות של העתיד: ללא נהג, ללא הגה, ללא דוושות ולמעשה, ללא צורך בבעלות על רכב.

המכונית של גוגל 2014

ללחוץ על כפתור ולהגיע אל היעד, כך ענקית האינטרנט גוגל רואה את המכוניות האוטונומיות של העתיד - בלי הגה ובלי דוושות, כלי תחבורה שיכול לשמש כל אחד ואחת. גוגל היא מהחברות המובילות בעולם כיום בפיתוח טכנולוגיה עבור מכוניות אוטונומיות ללא נהג ובשבוע שעבר, היא הציגה אב טיפוס למכונית ללא נהג שהיא רק קדימון לאיך שגוגל רואה את התחבורה האישית העתידית.

 

אב הטיפוס, המעוצב כבועה ומזכיר יותר צעצוע מאשר מכונית כפי שאנחנו מכירים, מבוסס על הנעה חשמלית ומוגבל למהירות של 40 קמ"ש בלבד, את הדרך מוצאת המכונית באמצעות GPS ומערך של חיישנים ומצלמות. במכונית אין הגה ואין דוושת, כל מה שיש אלו שני מושבים מרווחים ושני כפתורים, אחד סע והשני עצור.

 

אך העיצוב, התכנון או הביצועים הם החלק הפחות משמעותי כאן, גם לא העבודה שלא צריך נהג. מה שגוגל רוצה למעשה להציג עם הקונספט הזה הוא את סוף עידן הבעלות על מכונית ומעבר לתחבורה חכמה, כמובן, עם "מערכת ההפעלה" של גוגל וכמובן עם המשך איסוף המידע עליכם. הפעם לא רק מה שאתם עושים באינטרנט אלא גם לאן ומתי אתם נוסעים.

 

זה לא משנה אם מקור האנרגיה של מכוניות העתיד יהיה באמצעות סוללות, תאי דלק או בנזין מזהם, לכולם ברור שבעתיד המכוניות שלנו יהיו אוטונומיות ולשם תעשיית הרכב מכוונת. כבר כיום ניתן לרכוש מכוניות שנוסעות לבד בפקקי תנועה, יודעות לשמור על נתיב הנסיעה או מסוגלות לבלום עד לעצירה מלאה, גם ממהירות של 200 קמ"ש, ולהמשיך אחר כך בנסיעה מבלי התערבות של הנהג. הכל נעשה במטרה של לבטל את הגורם העיקרי לתאונות, הגורם האנושי – הנהג.

 

אבל לפי החזון של גוגל, לא רק שנפסיק להיות נהגים שגורמים לתאונות דרכים ונהפוך רק נוסעים במכונית, אנחנו גם נפסיק לרכוש מכוניות ולמעשה נרכוש שרות הסעה. צריכים להגיע לפגישה בתל אביב? תזמינו מכונית, היא תגיע עצמאית לפתח ביתכם בשעה היעודה, תכניסו את היעד שלכם למערכת ה-GPS וכל שנשאר לכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-GO. לפי גוגל, לא תצטרכו יותר לדאוג לטיפולים, לתדלק את הרכב, לדאוג לביטוח, ירידת ערך וכו' וכו'.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.