הונדה תצייד את ה-CR-V המחודש בבקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת i-ACC המסוגלת לצפות רכב שיחתוך את נתיב הנסיעה ומגיבה בהתאם.

הונדה I-ACC

הונדה היא הראשונה בעולם להציג מערכת בקרת שיוט אדפטיבית "החוזה" את התנהגות שאר משתמשי הכביש בסביבת הרכב ומגיבה בהתאם באופן אוטו'. מערכת בקרת השיוט החכמה i-ACC תוצע לראשונה באירופה בקרוסאובר CR-V המחודש ברמת הגימור הגבוהה ביותר.

 

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית רגילה, שומרת על מהירות הנסיעה שנקבעה ע"י הנהג תוך כדי שהיא שומרת על מרחק קבוע מראש מהרכב שלפנים, והיא תעשה זאת במקרה הצורך עד עצירה מלאה. הבעיה במערכת שהיא מגיבה רק לרכבים הנמצאים באותו נתיב נסיעה ולא "צופה את הבאות", כך שאם לדוגמה נהג איטי חתך לפתע אל תוך נתיב הנסיעה, המערכת תבלום בעוצמה רבה בכדי לשמור על המרחק שנקבע.

 

כאן נכנסת לפעולה מערכת i-ACC החדשה של הונדה שתוכננה לחזות מצב זה, או מצבים דומים אחרים, והיא תגיב "למפגע" עוד בתרם זה התרחש כך שהיא מציעה פעולה שהיא לא רק בטוחה יותר אלא גם נעימה יותר.

 

המערכת, שהיא חלק ממערכת הבטיחות SENSING החדשה של הונדה, נעזרת במצלמה קדמית ורדאר "החשים" את התנועה בקרבת הרכב. אלגוריתם מתקדם "צופה" את הסבירות של רכב אחר בסביבה לחתוך אל נתיב הנסיעה של הרכב באמצעות ניתוח של היחס בין הרכבים שעל הכביש.

 

לפי הונדה, המערכת מסוגלת לצפות רכב שיחתוך את הנתיב עד חמש שניות לפני שזה התרחש. כאשר המערכת תזהה סבירות כזו היא תפעיל את הבלמים בעוצמה נמוכה ותסמן לנהג על הפעולה בלוח המחוונים.

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.