הונדה תצייד את הלג'נד 2015 החדשה שתוצג לקראת סוף השנה במערכת בטיחות מתקדמת, הונדה Sensing, הכוללת היגוי אוטו' להתחמקות ממכשול.

הונדה SENSING

הונדה חושפת את מערכת הבטיחות החדשה שלה, הונדה סנסינג (Sensing), אשר תוצע לראשונה בהונדה לג'נד החדשה שתיחשף בקרוב ותשווק עוד לפני סוף השנה ביפן.

 

הונדה לג'נד החדשה, שתחליף את הדור הרביעי של הדגם שיוצר בין השנים 2004-2012, תתבסס על אקורה RLX ותוצע כניראה עם אותם מנועים: מנוע V6 בהספק של 310 ליטר או עם מערכת ההנעה ההיברידית ספורטיבית של הונדה - 377 כ"ס SH-AWD הכוללת שלושה מנועים חשמליים, הנעה כפולה והיגוי לכל הגלגלים.

 

מערכת הבטיחות Sensing החדשה של הונדה היא עוד צעד של תעשיית הרכב לעבר מכוניות אוטונומיות ובעיקר, מכוניות הבטוחות לא רק לנוסעי הרכב אלא גם לשאר משתמשי הדרך – מהולכי רגל ועד למכוניות אחרות או כפי שהונדה מכנה זאת "בטיחות לכל". חלק ממערכות הבטיחות המוצגות כאן תחת מערכת Sensing, יוצעו עם הונדה CR-V המחודש שהוצג לאחרונה.

 

המערכת מבוססת רדאר מילימטרי המתוקן בגריל הקדמי ומצלמה טלסקופית המותקנת בשמשה הקדמית. לפי הונדה, היא הצליחה להביא את הרכיבים לרמת דיוק גבוהה שאשפרה לה להציג, לראשונה בעולם ברכב בייצור סדרתי, מערכת תיקון היגוי אוטו' למניעת התנגשות בהולכי רגל.

 

מערכת בלימה אוטו': המערכת מזהה מכוניות או הולכי רגל ומסוגלת לזהות מצבים בהם ישנה סכנה להתנגשות. כאשר המערכת מזהה סכנה כזו, היא מתריעה בצורה ויזואלית וקולית ובמידה והנהג לא הגיב או לא לחץ על הבלמים בעוצמה מספקת, היא תפעיל את הבלמים בעוצמה מלאה ואופטימלית. בנוסף לכך, אם הנהג סטה מנתיבו לנתיב הנגדי וישנה סכנה להתנגשות, המערכת תתריע על כך גם באמצעות רעידות בהגה ובמקרה שהנהג לא הגיב, המערכת תבלום את הרכב.

 

מערכת תיקון היגוי למניעת התנגשות בהולכי רגל: באמצעות הרדאר והמצלמה המערכת מזהה הולכי רגל וכן את גבולות הכביש. כאשר המערכת מזהה אפשרות להתנגשות בהולכי רגל כתוצאה מסטייה, היא תפעיל התרעה ויזואלית וקולית ותתקן את ההיגוי לכיוון הנגדי ותחזיר את הרכב למסלולו הקודם.

 

מערכת תיקון היגוי הונדה

 

מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה: המערכת מזהה את הנתיב ומפעילה את ההיגוי כך שהרכב תמיד יהיה במרכז הנתיב. מערכת זו פועלת במקביל או בנפרד ממערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת זו תפעיל התרעה ויזואלית וקולית וכן תרעיד את ההגה בכל מקרה של סטייה מנתיב הנסיעה ללא איתות. המערכת בנוסף תפעיל היגוי נגדי שיחזיר את הרכב לנתיב ובמידה והמערכת מזהה סטייה חריפה, היא אף תפעיל את אחד הבלמים בכדי למנוע ירידה מהכביש

 

בקרת שיוט אקפטיבית ACC: המערכת שומרת על מהירות הנסיעה וכן על מרחק קבוע מראש מהרכב שלפנים זאת עד לעצירה מלאה. למעשה, המערכת מיתרת את תפעול הגז או הבלמים בנסיעה בפקקי תנועה למשל ובשילוב עם מערכת הסיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, אפשר לעבור פקק תנועה שלם כסוג של נוסע ברכב.

 

עוד מערכות הכללות מערכת Sensing הן: מערכת זיהוי תמרורים המציגה לנהג תמרורים על גבי תצוגה עילית וכאשר הנהג עובר על האיסור בתמרור, היא מתריעה לו על כך. מערכת נוספת היא מערכת מניעת התחלת נסיעה שגויה: מערכת זו פועלת כאשר הרכב במצב סטטי או במהירות נמוכה מאוד ובמידה והנהג לחץ על דוושת התאוצה באופן חריף מהצפוי כאשר ישנו מכשול קרוב לפני הרכב, המערכת תמנע את ההאצה, תפעיל התראה קולית וכן תרעיד את דוושת הדלק.

 

מערכת נוספת נועדה למנוע את "הנהגים הנרדמים בירוק". כאשר המערכת מזהה שהרכב מלפנים התרחק והנהג לא הגיב, המערכת תתריע על כך באופן קולי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.