2017 הונדה קלריטי EV חשמלית
טווח נסיעה חשמלי מוגבל למדי.
2017 הונדה קלריטי EV חשמלית
טווח נסיעה חשמלי מוגבל למדי.

הקלריטי EV אמנם מציעה רשימת אבזור עשירה ומרווח מצוין לנוסעים ומטען, אך טווח הנסיעה החשמלי שלה מוגבל והנמוך ביותר בשוק הרכב כיום. הרכש ישווק במסלול ליסינג בלבד.

 

לאחר שהוצגה בתערוכת ניו יורק האחרונה (אפריל 2017) , הונדה החלה כעת בשיווקה של הקלריטי (Clarity) החשמלית בשוק האמריקאי - באופן מצומצם למדי בשלב זה במדינות קליפורניה ואורגון בלבד.

 

הקלריטי EV החשמלית היא אחת משלוש גרסאות הנעה שונות של הדגם. הגרסה הראשונה המשווקת מזה כשנה היא גרסה חשמלית המבוססת על תא דלק מימני והגרסה שתצטרף בהמשך השנה, היא גרסה עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. כמו במקרה של גרסת המימן, גם את הגרסה החשמלית לא תוכלו לרכוש אלא לחכור בלבד בתשלום חודשי של $269 לחודש, הכולל שרותי דרך 24/7 ונסועה של 32 אלף ק"מ בשנה.

הקלריטי EV מצוידת במנוע חשמלי, ההנעה קדמית, בהספק מרבי של 161 כ"ס ומומנט מרבי של 30.5 קג"מ. הדגם מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת קטנה יחסית של 25.5kWh בלבד המספיקה לפי תקן EPA לטווח נסיעה של 143 ק"מ בלבד. את הסוללה של הדגם ניתן לטעון בשלוש צורות: שקע ביתי רגיל הדורש המתנה של 19 שעות לטעינה מלאה, עמדת טעינה ייעודית הדורשת המתנה של 3 שעות או עמדת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 80% מהקיבולת בחצי שעה.

 

טווח הנסיעה של הקלריטי EV נחשב כיום לקצר במיוחד בהשוואה למתחרות השונות, ליונדאי איוניק EV לדוגמה טווח נסיעה של 200 ק"מ, לשברולט בולט EV כבר טווח של 383 ק"מ (עם סוללות 60kWh) וטסלה מודל 3 החדשה אשר הוצגה לאחרונה כבר מציעה טווח של עד 500 ק"מ (כל הנתונים לפי ה- EPA האמריקאי). לשם ההשוואה, לגרסת המימן של הקלריטי טווח נסיעה של 589 ק"מ לפי ה-EPA וזמן התדלוק במימן עומד על 3-5 דקות בלבד. 

 

הונדה קלריטי תא הנוסעים
הטווח קצר אך תא הנוסעים לפחות עשיר ומרווח.

הקלריטי נחשפת למשפחתית גדולה, עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר, אורך של 4.89 מטר ורוחב של 1.88 מטר. הדגם מצויד כסטנדרט בשפע של מערכות נוחות ובטיחות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.