וולוו החלה בשיווק האוטובוס ההיברידי שיאפשר הפחתת זיהום האוויר בלא פחות מ-50% עם צריכת דלק הנמוכה בכ-30%.

האוטובוס ההיברידי של וולוו - הראשון בישראל

"מאיר" חברה למכוניות ומשאיות ו- Volvo השיקו היום (ג') בארץ את האוטובוס  – VOLVO HYBRID, האוטובוס ההיברידי הראשון שיופעל בארץ. האוטובוס החדש מצויד במערכת הינע היברידית מקבילה בעלת מנוע חשמלי ומנוע דיזל, המאפשרת חיסכון של כ- 30% בדלק והפחתת זיהום האוויר בכ- 50%. האוטובוס מונע על ידי המנוע החשמלי במהירות של עד 20 קמ"ש, ומעבר למהירות זו מצטרף מנוע הדיזל לפעולה ומסייע להנעת הרכב.

 

בכל בלימה והאטה נטען מצבר האוטובוס, והאנרגיה משמשת להאצת האוטובוס חזרה למהירות הנסיעה תוך חיסכון ניכר בדלק.  האוטובוס ההיברידי של וולוו מצויד בנוסף במערכת עצור/סע המדממת את המנוע בכל עמידה ברמזור. באוטובוס החדש יש מקום ל-95 נוסעים, בישיבה ובעמידה, מחירו צפוי לעמוד על מליון וחצי ש"ח.  בישראל נרכשים מידי שנה כ- 300 אוטובוסים עירוניים חדשים, וב"מאיר" מצפים כי רב מפעילי התחבורה הציבורית יצטיידו בשנים הקרובות באוטובוסים היברידיים.

 

המערכת ההיברידית המקבילית של האוטובוס (I-SAM) מבוססת על מנוע דיזל בהספק של 215 כ"ס ו-81.5 קג"מ ועל מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ו-81.5 קג"מ. את עיקר הזיהום הנפלט מהאוטובוס בעת האצה מהמקום, מפחית המנוע החשמלי המאיץ את האוטובוס למהירת של עד 20 קמ"ש. הסוף לענן העשן המוכר בעזיבתו של האוטובוס את התחנה. במהירויות שיוט, מנוע הדיזל טוען במידת הצורך את הסוללות המתוקנות בחלקו הקדמי של הגג.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.