וולוו סיימה את שלב ניסוי השדה בגלגל התנופה הייחודי שלה ולפי תוצאות הניסוי, ניתן להשיג חיסכון של עד 25% בצריכת הדלק.

מערכת גלגל התנופה של וולוו תאפשר חיסכון של עד 25%

לפני כשנה וחצי, וולוו הציגה את טכנולוגיית גלגל התנופה שלה (kinetic flywheel ) ובמהלך 2012, בתמיכתה של ממשלת שוודיה השוודית, ביצעה החברה ניסוי שדה במערכת. כעת, וולוו חוזרת לדווח לנו על התוצאות המוצלחות של הניסוי.

 

לפי וולוו, תוצאות הניסוי מראות ששילוב הטכנולוגיה הזו עם מנועי 4 צילינדרים טורבו תאפשר חיסכון של כ-25% לעומת מנועי 6 צילינדרים טורבו כאשר רמת הביצועים נשמרת, "המערכת מסוגלת לספק עד 80 כ"ס, מה שהופך מנוע 4 צילינדרים לבעל יכולת האצה זהה לזו המתקבלת ממנוע 6 צילינדרים", כך לפי דרק קראב, סגן נשיא מחלקת הנדסת מערכות הנעה בוולוו. טרם החל ניסוי השדה, בוולוו העריכו שגלגל התנופה ישפר את צריכת הדלק בעד 20%.

 

מערכת גלגל התנופה מותקנת על הציר האחורי בעוד מנוע הבנזין הקדמי אחראי על הנעת הגלגלים מלפנים. בזמן בלימה, מנוע הבנזין מפסיק את פעולתו וגלגל התנופה מאיץ ומגיע עד למהירות סיבובית של 60,000 סל"ד. כאשר המכונית מתחילה בתנועה , גלגל התנופה, באמצעות תמסורת CVT ומערך גלגלי שיניים, מוסר את התנע הזוויתי האצור בו אל הציר האחורי ומסייע בהנעת המכונית.

 

מערכת גלגל התנופה, בעלת תנע מספיק גדול בכדי להניע את המכונית למרחקים קצרים ללא סיוע של מנוע הבנזין. וולוו מציינת שבהתאם לפרוצדורה של מבחני צריכת הדלק האירופאיים (NEDCׂׂ) מנוע הבנזין יכול להיות כבוי במשך 50% מזמן המבחן.

 

 

בשל העבודה שגלגל התנופה "נטען" בעיקר בזמן בלימה ומשך הזמן בו נשאר בתנועה מוגבל, היתרונות שלו באים לידי ביטוי בעיקר בסביבת נהיגה מרובת בלימות - נהיגה עירונית או נמרצת. גלגל התנופה לא רק מסוגל לשפר את צריכת הדלק אלא גם את הביצועים ורכב המבחן, וולוו S60, הציג נתון תאוצה מרשים של 5.5 שנות 0-100 קמ"ש לעומת 7.5 שניות בדגם T5 הרגיל.

 

שימוש בגלגל תנופה לסיוע בהנעת הרכב, זה לא דבר חדש בוולוו (ובחברות אחרות) וכבר בשנות השמונים של המאה שעברה ביצעה החברה מספר ניסויים בתחום זה עם דגם וולוו 260. המערכת לא הגיע לכדי מימוש בשל משקלה הרב של המערכת שהייתה עשויה מפלדה. במערכת החדשה, גלגל התנופה עשוי קרבון קל משקל (6 ק"ג ובקוטר של 20 ס"מ) ומסתובב בוואקום בכדי להביא למינימום את הפסדי החיכוך במערכת.

 

כעת אומרים בחברה שכל שנותר להם לראות איך הם משלבים את המערכת בדגמי וולוו החדשים.

 

תגיות: וולוו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.