וולוו העולמית תחל בקרוב בשיווק V60 היברידית נטענת עם צריכת דלק של 52.6 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ.

וולוו V60 היברידית נטענת - תתחרה גם בשברולט וולט

וולוו חשפה בתחילת השנה את ה-V60 היברידית נטענת, השנייה בעולם על בסיס מנוע דיזל, וכעת היא מדווחת על תחילת מכירות בחודשים הקרובים. ה-V60 היברידית נטענת תשווק גם בישראל, אך נכון לעכשיו אין תאריך יעד לשיווקה.

 

וולוו V60 ההיברידית היא תוצאה של שיתוף פעולה בין חברת וולוו לענקית החשמל השוודית ווטנפול ( Vattenfall ). יחידת ההנעה ההיברידית של ה-V60 מבוססת על מנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 ליטר בהספק של 215 כ"ס ומומנט של 44.85 קג"מ האחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים. את הגלגלים מאחור יניע מנוע חשמלי בהספק של 70 כ"ס ומומנט של 22.38 קג"מ.

 

את הכוח למנוע החשמלי מספק מערך סוללות בקיבולת בהספק של KWh12 הממוקם ברצפת תא המטען. טווח הנסיעה על בסיס הסוללות בלבד עומד על 50 ק"מ. עם יחידת ההנעה ההבירידית מספקת ה-V60 ביצועים מספקים עם 6.9 שניות 0-100 קמ"ש, אך גולת הכותרת היא כמובן צריכת הדלק המרשימה העומדת על 52.6 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 49 גרם/ק"מ.

 

שילוב מנוע דיזל המניע את הגלגלים הקדמיים והמנוע החשמלי המניע את הגלגלים מאחור מאפשרים לקבל הנעה כפולה, לפי בחירת הנהג, עד למהירות נסיעה של 100 קמ"ש. כאשר הנהג בוחר בהנעה כפולה, מנוע הדיזל פועל באופן קבוע ומפעיל גנרטור השומר על רמת טעינה בסוללות המספיקה להנעה כפולה ללא הגבלת טווח הנסיעה.

 

טעינת הסוללות משקע ביתי במתח של V230 ובזרם מרבי של 16 אמפר עומדת על 3.5 שעות. וולוו לא מפרסמת עדיין את מחירה הרשמי של ה-V60 ההיברידית נטענת אך מציינת שזו כמובן תהיה יקרה יותר מהדגם הרגיל, אך שצריכת הדלק החסכונית תפצה על ההפרש.

תגיות: וולוו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.