הפאנלים הסולריים על גג הפורד C-MAX אנרג'י מאפשרים נסיעה של 34 ק"מ ביום באמצעות אנרגיית השמש בלבד.

פורד C-MAX אנרג'י

פאנלים סולאריים אמנם לא מסוגלים לייצר מספיק אנרגיה בכדי להניע רכב חשמלי, אך הם כן יכולים להפחית משמעותית את הצורך בטעינת הסוללה ישירות מרשת החשמל ברכבים היברידיים-נטענים, כך לפחות לפי פורד שתציג בשבוע הבא את הקונספטC-MAX Solar Energi בתערוכת האלקטרוניקה (CES) בלאס וגאס.

 

על גג הקונספט ובשטח של 1.5 מ"ר, הותקנו פאנלים סולאריים בטכנולוגיה מתקדמת המסוגלים להטעין את הסוללה של הדגם בקיבולת של 8Kwh בזמן של יממה אחת. המשמעות של זה היא שיום טעינה אחד בשמש מספיק לטווח נסיעה 34 ק"מ, על בסיס אנרגיית השמש בלבד.

 

פיתוח יחידת הטעינה הסולארית נעשה בשיתוף עם חברת SunPower, המייצרת ומפתחת פאנלים סולאריים, וכן בשיתוף המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה. הפאנלים שפותחו ע"י SunPower דקים וגמישים יותר לעומת פאנלים רגילים, מה שמאפשר את התאמתם לצורת הגג הקמורה ובנוסף, הם בעלי נצילות הגבוהה בכ-40% מפאנלים רגילים. למרות הנצילות הגובהה של התאים, זה לא מספיק בכדי להטעין את הסוללה ביום אחד ולכן פיתחו במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה מתקן בצורת סככה המשמש כזכוכית מגדלת המרכזת את קרני האור אל הפאנלים שעל גג הרכב ובכך מגדילה את השטח האפקטיבי של הפנאלים עד לפי 8 מגודלם.

 

פורד מציינת שבימים אלו היא החלה בניסוי שדה יחד עם המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה בכדי לבחון אפשרות של שילוב המערכת בדגמי ייצור בעתיד.

 

 

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.