החל משנת 2014, ארגון הבטיחות EURO NCAP יעניק חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק רק למכוניות עם מערכת בלימה אוטו'.

מערכת בלימה אוטו', תנאי לחמישה כוכבים במבחני הריסוק החל מ-2014

עד לשנת 2012, ארגון EURO NCAP בחן את נושא הבטיחות להלוכי הרגל וא העניק דירוג למכוניות במבחני הריסוק, אך דירוג זה לא נכלל בחישוב הכלל. החל מ-2012, הארגון מחייב ציון של לפחות 60% בהגנה על הולכי רגל בכדי לזכות בציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק.

 

בשנת 2014, הארגון מתכנן להעלות את הרף בהגנה על הולכי רגל ומתכנן להעניק ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, רק לרכבים שיהיו מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטו' בתנועה עירונית.

 

מערכת כזו, הוצעה לראשונה ע"י וולוו ב-XC60 ושם היא נקראת CitySaft. בעזרת מצלמה וחיישנים, המערכת מסוגלת לזהות מצבי חירום בהם התנגשות עלולה להיות בלתי נמנעת ומתריעה על כך לנהג באמצעות חיווי קולי וויזואלי. במידה והנהג לא הגיב בזמן, המערכת בולמת בלימת חירום בכדי למנוע התנגשות. בוולוו, המערכת כבר נמצאת בדור השני (תשווק כסטנדרט עם ה-V40 החדשה) ומסוגלת לבלום את הרכב עד מהירויות של 50 קמ"ש.

 

לפי הארגון, המערכת מסוגלת להפחית בכ-27% את מספר תאונות הדרכים. עוד לפי הארגון, המערכת אף לא מוצעת כאופציה בכ-79% מהרכבים המשווקים באירופה וכ-66% מיצרני הרכב כלל לא מציעים מערכת כזו בכל הדגמים שלהם.

 

כאמור, וולוו היא המובילה העולמית בתחום ומיד אחריה ניתן למצוא את מרצדס ואינפיניטי. בישראל רוב דגמי וולוו, S60 ,S80 XC60 מצוידים כסטנדרט במערכת CitySafty. יש לציין שמערכת זו, מיועדת בעיקר עבור עצמים גדולים כמו רכבים. עבור הולכי רגל, וולוו מציעה את מערכת CWAB המתקדמת יותר המזהה גם הולכי רגל ומנתרת את התנהגותם סביב המכונית בכל רגע ורגע.

 

מערכת בלימה אוטו' מוצעת כיום באופן חלקי גם ע"י אודי, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מאזדה (CX-5 אך לא בישראל), פורד הונדה ולפולקסווגן, המציעה את המערכת גם בעירוניות החדשות שלה, סקודה סיטיגו, סיאט מי ופולקסווגן אפ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.