הפריוס החדשה מרווחת יותר לנוסעים ולמטען ותציע צריכת דלק משולבת של כ-30 ק"מ לליטר.

2016 טויוטה פריוס החדשה
פריוס החדשה - חסכונית יותר ב-18 אחוז מהדגם היוצא.

לאחר שהוצגה בבכורה עולמית בחודש ספטמבר האחרון, טויוטה חושפת כעת פרטים טכניים חדשים על הפריוס 2016 החדשה לקראת הצגתו של הדגם בתערוכת הרכב של טוקיו שתערך בסוף החודש הנוכחי.

 

טויוטה פריוס 2016 החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין ובשורה התחתונה ואולי החשובה ביותר עבור הדגם, היא חסכונית יותר ב-18% מהדגם היוצא (בהתאם לתקן האירופאי, 10% לפי זה האמריקאי) כלומר צריכת דלק משולבת של כ-30 ק"מ לליטר בהתבסס על צריכת הדלק המשולבת של הדגם הנוכחי.

 

הפריוס החדשה היא המכונית הראשונה בטויוטה לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה של טויוטה (TNGA), דבר שאפשר לחברה להפחית ממשקל הדגם, להציע תא נוסעים מרווח יותר, למקם את הסוללה מתחת למושב האחורי (ואת מצבר הרכב להעביר לפנים) ובכך להוריד את מרכז הכובד ולהגדיל את נפח תא המטען ל-502 ליטר (לעומת 445 בדגם הנוכחי) ובזכות קשיחות מבנית גבוהה יותר, גם לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. הפריוס החדשה ארוכה יותר מהדגם היוצא ב-60 מ"מ, רחבה ממנו ב-15 מ"מ, נמוכה ממנו ב-20 מ"מ ובסיס הגלגלים נותר כשהיה על 2.70 מטר.  

 

2016 טויוטה פריוס החדשה

 

מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס החדשה מבוססת כמו בדגם היוצא עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ועל סוללת ניקל-מטל הידריד (NiMH). תצורת מערכת אמנם ההנעה לא השתנתה, אך המערכת שופרה משמעותית – יעילה, קלה וקטנה יותר. מנוע ה-1.8 ליטר VVT-i המשופר הפעול במחזור אטקינסון בעל נצילות תרמית של 40% כעת, זו הנצילות התרמית הגבוהה בעולם למנוע בנזין ומשתווה לזו של מנועי דיזל.

 

את עיקר ההישג הזה טויוטה רשמה בזכות שימוש במערכת קירור כפולה המאפשרת להפחית את ספיקת נוזל הקירור במנוע ובכך לאפשר חימום מהיר יותר מהתנעה קרה וכן שימוש בשמן בעל צמיגות נמוכה יותר. בנוסף לכך טויוטה תכננה ראש מנוע חדש המשפר את זרימת האוויר בתוך הצילינדר ובכך מקצר את זמן הבעירה ומגדיל את הנצילות התרמית.

מידות
אורך (מ"מ) 4,540
רוחב (מ"מ) 1,760
גובה (מ"מ) 1,470
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,700
אורך תא הנוסעים (מ"מ) 2,110
רוחב את הנוסעים (מ"מ) 1,490
גובה תא הנוסעים (מ"מ) 1,195
מנוע
סוג 4 צילינדרים DOHC
נפח (סמ"ק) 1,797
הספק מרבי (כ"ס/סל"ד) 97 @ 5,200
מומנט מרבי (נ"מ/סל"ד) 142 @ 3,600
מנוע חשמלי
הספק מרבי (כ"ס) 71
מומנט מרבי (קג"מ) 16.6

 

המנוע החשמלי בדגם תוכנן מחדש, הוא קטן יותר ובעל יחס הספק משקל גבוה יורת מזה שבדגם היוצא. התכנון מחדש של המנוע החשמלי בדגם, המשמש גם כגנרטור, אפשר להפחית ב-20% את ההפסדים המכניים לעומת הדגם היוצא.

 

הפריוס החדשה עושה שימוש בסוללה בטכנולוגיית ניקל-מטאל הידריד חדשה. לפי טויוטה, טכנולוגיה זו היא הבכירה האופטימלית בכדי לספק את צרכי הלקוחות (עמידה יותר וזולה יותר להחלפה). טויוטה לא מציינת מה טווח הנסיעה החשמלי של הדגם, סביר להניח שזה נשאר על כ-2 ק"מ אך אנחנו מצפים לשיפור בתאוצה המרבית האפשרית על בסיס המנוע החשמלי בלבד – לפני השלב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה – וכן מהירות נסיעה גבוהה יותר על בסיס הסוללה בלבד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.