סיאט el born קונספט
סיאט El-Born קונספט - קדימון לרכב החשמלי הראשון של סיאט.
סיאט el born קונספט
סיאט El-Born קונספט - קדימון לרכב החשמלי הראשון של סיאט.

הקונספט סיאט אל בוראן היא מיניוואן קומפקטי חשמלי, קדימון לרכב החשמלי הראשון של סיאט.

 

סיאט חשפה הבוקר תמונת טיזר לקונספט לרכב החשמלי הראשון של המותג אותו תחשוף החברה בתערוכת ז׳נבה, תמונת הטיזר גרמה לנו לחשוב כי מדובר בקרוסאובר חשמלי, אך תמונות רשמיות של הדגם שדלפו לרשת מציגות מיניוואן קומפקטי העונה לשם El-Born, על הרובע הטרנדי בברצלונה.

 

עם עיצוב המיניוואן של הדגם, ניתן להתייחס לאל בורן כאל ממשיכו המודרני של האלתיאה, המיניוואן הקומפקטי האחרון של סיאט. למרות שמדובר בקונספט, לנו לפחות הדגם נראה מוכן לייצור שכן למעט העיצוב המודרני אין כאן שום אלמנטים ניסיוניים המאפיינים לרוב דגמי קונספט, כך גם עיצוב תא הנוסעים שנלקח ללא שינוי משמעותי מדגמי סיאט האחרונים.

 

סיאט el-born קונספט
מיניוואן קומפקטי חשמלי.

בתא הנוסעים נוכל למצוא את מערכת המולטימדיה ״10 החדשה של סיאט, שהוצגה לאחרונה עם הקופרה פורמנטור - הדגם העצמאי הראשון של קופרה. אין צורך בתיבת הילוכים רגילה ולכן כל הקונסולה בין המושבים הוקדשה לתאי אחסון, מחזיקי כוסות, כניסות USB-C ומשטח טעינה אלחוטי. השליטה על הילוך קדמי/אחורי מתבצעת מכפתורים שהותקנו לצד לוח המחוונים הדיגיטלי. אלמנט ייחודי ומקורי הוא העברה מעלה לגובה העיניים של מקבץ הכפתורים שלרוב נמצאים בחלקו השמאלי והמוסתר של הדשבורד - פשוט ונכון גם אם פחות אסתטי.

 

סיאט el-born קונספט תא הנוסעים
נראה מוכן לייצור.

הדגם מבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית של קבוצת פולקסווגן, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים אשר תשרת עשרות רכבים חשמליים בקבוצת פולקסווגן. אין לנו עדיין מידע לגבי יחידת ההנעה החשמלית של הדגם, אך זו צפויה להיות זהה ליחידת ההנעה של הפולקסווגן I.D, מנוע חשמלי אחורי בהספקים של 170-200 כ״ס וסוללה שתוצע במספר גדלים/קיבולת אשר תוכל לספק טווח נסיעה של 400-600 ק״מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.