פולקסווגן ID VIZZION קונספט
פולקסווגן ID VIZZION קונספט.
פולקסווגן ID VIZZION קונספט
פולקסווגן ID VIZZION קונספט.

פולקסווגן ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי הקונספט I.D החשמליים שלה עם הצגתו של הקונספט I.D. Vizzion, קונספט המהווה הצצה לרכב פאר חשמלי אותו פולקסווגן תציג במהלך שנת 2022 והמצוידת במערכת נהיגה אוטונומית ברמה 5, כלומר ללא צורך בנהג.

 

דגם הקונספט מהווה קדימון לדגם פאר עתידי, וחשמלי כמובן, אותו פולקסווגן תציג במהלך שנת 2022 והוא מצטרף אל שלושה דגמי הקונספט קודמים שיוצגו בגרסאות ייצור החל משנת 2020: I.D - הצ'בק משפחתית כגולף של העתיד, I.D Crozz - קרוסאובר כטיגואן של העתיד ו-I.D Buzz - מיניוואן של העתיד.

 

ID VISSION קונספט
שני מנועים חשמליים וטווח נסיעה של 664 קילומטר.

לקונספט מידות של רכב פאר גדול ממדים, עם אורך של 5.16 מטר, רוחב של 1.94 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 3.09 מטר - מידות בגזרה של מרצדס S קלאס וכו'. הדגם מבוסס על פלטפורמת הנעה חשמלי אשר תוכננה כך מדף חלק בכדי שתוכל לאכלס סוללה בקיבולת גדולה במרכז-תחתית הרכב, כחלק בלתי נפרד ממבנה הפלטפורמה.

סוללת הליתיום-יון המותקנת בקונספט I.D. Vizzion היא בקיבולת ענק של 111kWh והיא מספקת אלקטרונים לשני מנועים חשמליים: קדמי בהספק של 101 כ"ס ואחורי בהספק של 201 כ"ס היוצרים יחדיו יחידת הנעה חשמלי בהספק כולל של 302 כ"ס. לפי פולקסווגן, זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 6.3 שניות עד למהירות מרבית של 180 קמ"ש (המגבלה של רכב אוטונומי בדרגה 5).

 

הסוללה שבדגם מספיקה לטווח נסיעה משמעותי של 664 ק"מ, לפי התקן האירופאי החדש, והיא ניתנת לטעינה בהשראה מגנטית (אטית יחסית) או באמצעות עמדות טעינה מהירה בהספק של עד 100kW.

 

טרקלין במקום תא נוסעים קונבנציונאלי
טרקלין במקום תא נוסעים קונבנציונאלי.

לפי פולקסווגן, בשנת 2025, היא תצייד את הדגם במערכת נהיגה אוטונומית ברמה 5, כלומר רכב אוטונומי מלא בו אין צורך בנהג, וכמובן גם הגה דוושות וכו'. המעבר לרמה 5 אומר למעשה שיצרן הרכב יכול לתכנן את תא הנוסעים כמעט בכל צורה שירצה, בדגם הקונספט פולקסווגן בחרה בטרקלין יוקרתי המצויד בעוזרת וירטואלית המאפשרת תפעול קולי של מערכות הרכב השונות והמספקת לנוסעים מידע על הזמן ליעד הקרוב או אפשרות בחירה לאווירה שונה בתא הנוסעים. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.