טויטה FCV היא מכונית תא הדלק המימני הסדרתית הראשונה של טויוטה שתוצע למכירה כבר בסוף השנה, במספר מצומצם של מדינות בעולם.

2015 טויוטה FCV

טויוטה חושפת היום (יום ד') ומוקדם מהצפוי, את העיצוב החיצוני של מכונית המימן הסדרתית הראשונה שלה – טויוטה FCV – Fuel Cell Vehicle . טויוטה FCV היא מכונית המימן השנייה בעולם בייצור סדרתי (לאחר יונדאי ix35 FCEV) אך היא תהיה מכונית המימן הראשונה בעולם שתימכר באופן ישיר ללקוחות ולא רק בחכירה כפי שנעשה עד היום.

 

טויוטה תחל לשווק את ה-FCS ביפן לקראת אפריל 2015 במחיר של כ-7 מיליון יין שהם כ-236 אלף שקל מה שנכון לעכשיו, הופך את הדגם למכונית המימן הזולה בעולם. את המחירים לשוק האירופאי והאמריקאי, טויוטה תפרסם במועד מאוחר יותר.

 

בשל העדרה של תשתית תדלוק במימן ברוב העולם, הדגם ישווק במספר מצומצם בלבד של מדינות/אזורים בעולם בהם קיימת כיום תשתית כזו, כגון אזורים מסוימים בגרמניה, מדינת קליפורניה בארה"ב ועוד.

 

טויוטה FCV היא תוצאה של 20 שנות פיתוח של טכנולוגיית תא דלק מימני, אך למעט הבטחה שהדגם יציע טווח נסיעה זהה למכונית בנזין, טויוטה לא חושפת פרטים טכניים על הדגם.

 

טויוטה FCV מבוססת על קונספט לדגם שהוצג בשנה שעברה. העיצוב כמעט ולא השתנה ואם גם הנתונים הטכניים לא השתנו, אז לדגם מידות גדולות למדי של 4,870 מ"מ, רוחב של 1,810 מ"מ, גובה של 1,535 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,780 מ"מ. תא הדלק המימני בקיבולת של 5 ק"ג מימן המזין מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס, יספיק לטווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.