מאריך הטווח החד בוכנתי החדש יעיל יותר וקומפקטי יותר לפי טויוטה לעומת המנועים הרגילים המשמשים כיום כמאריכי טווח במכוניות היברידיות/חשמליות.

טויוטה מאריך טווח FPEG

מכוניות חשמליות עם מאריך טווח, כדוגמת שברולט וולט למשל, עושות שימוש במנועי בעירה פנימית סטנדרטיים המשמשים כגנרטורים לטעינת המצברים כאשר הם משודכים למנוע חשמלי. לתצורה זו מספר חסרונות, מנועי הבנזין כבדים ותופסים נפח רב יחסית (על כל המערכות התומכות) המקשה על גמישות התכנון, עלות מערכת ההנעה יקרה למדי לעומת מערכת חשמלית בלבד והמנועים עצמם, בעלי נצילות תרמית נמוכה יחסית למרות שהם עוברים אופטימיזציה לטובת הייעוד כגון שימוש במחזור אטקינסון.

 

למחלקת המחקר והפיתוח של טויוטה, ישנה תשובה חדשה/ישנה לנושא. זו הציגה בכינוס SEA השנתי שנערך בשבוע שעבר, מנוע חד בוכנתי שתוכנן בדיוק למטרה זו – FPEG-  Free Piston Linear Generator. המנוע משלב בצורה קומפקטית במיוחד בין מנוע בעירה פנימית (2 פעימות) וגנרטור לינארי ובכך נחסך הצורך בגל ארכובה כבד ובמנוע חשמלי נוסף המשמש כגנרטור. מנוע זה קטן משמעותית ממנוע בעירה פנימית מקביל, בעל מספר חלקים קטן יותר ובעל נצילות גבוהה יותר.

 

אב הטיפוס הנוכחי של המנוע מייצר הספק של 10kW (כ-13 כ”ס), לפי טויוטה זה מספיק בכדי להניע מכונית מסוג קורולה/יאריס במהירות שיוט של 120 קמ"ש כאשר עושים שימוש בשני מנועים כאלו. טויוטה מציינת שהיא השיגה עם מנוע זה נצילות תרמית של 42% (מנוע סטנדרטי בעל נצילות של פחות מ-35%), אך היא שואפת להגיע לנתון גבוה יותר בעתיד. בזכות תכנון מוקפד, ניתן למעשה להשתמש בכל דלק עבור מנוע זה, כולל למשל מימן. בטויוטה לא מציינים מתי ואם אנחנו עתידים לראות את מנוע זה מיושם ברכבים בייצור סדרתי.

 

 

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.