הפלטפורמה המודולרית החדשה של טויוטה תשמש עוד השנה את הפריוס החדשה ולפי טויוטה כמחצית מדגמי החברה יעשו שימוש בפלטפורמה החדשה עד שנת 2020.

טויוטה TNGA

הרכיב היקר ביותר לתכנון וייצור בכל מכונית זו הפלטפורמה, הרכיב המהווה את הבסיס שמשדך יחדיו את כל חלקי הרכב השונים. אם בעבר בכדי להזיל את עלות ייצור הפלטפורמה יצרני הרכב היו חולקים את עלויות הפיתוח עם יצרנים אחרים או עם כמה דגמים, כיום רוב היצרנים עוברים לשימוש בפלטפורמה מודולרית, כגון פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, המאפשרת בשינויים קלים יחסית התאמה לדגמים רבים בגדלים שונים ולא פחות חשוב, השימוש בפלטפורמה מודולרית מאפשר שימוש באותן יחידות הנעה מבלי לבצע התאמות מיוחדות ויקרות.

 

כעת ולאחר פיתוח של 4 שנים, גם טויוטה מצטרפת לחברות העושות שימוש בפלטפורמה מודולרית כאשר נשיא החברה, אקיו טויודה, חשף בסוף השבוע האחרון את פלטפורמת TNGA- Toyota New Global Architecture, פלטפורמה מודולרית שלפי טויוטה תאפשר לחברה להפחית את המשאבים הנדרשים לייצור מכונית בכ-20% והיא צפויה לשמש כמחצית מדגמי החברה עד לשנת 2020 – כחברה המוכרת כ-10 מיליון רכבים בשנה, מדובר במשמעות כלכלית אדירה.

 

הפלטפורמה החדשה של טויוטה תשרת מגוון גדול של דגמים בחברה כאשר המכונית הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמה החדשה תוצג עוד השנה. נשיא טויוטה אמנם לא מציין באיזה דגם מדובר, אך אין ספק כי מדובר בפריוס החדשה שתוצג כבר בקרוב. לפי טויוטה הפלטפורמה תשמש גם דגמי הנעה אחורית, מה שאומר שהיא תשרת גם דגמים עתידיים של לקסוס ותאפשר לטויוטה להציע יותר דגמי הנעה אחורית מכפי שיש לה כיום.

 

לפי טויוטה הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר בכ-30-65 מהפלטפורמות הנוכחיות של החברה מה שמאפשר לפי החברה לייצר מכוניות מהנות יותר לנהיגה ובטוחות יותר. כחלק מפיתוח הפלטפורמה החדשה, טויוטה החלה בשנים האחרונות לייצר מנועים יעילים וחסכוניים יותר, אחד מהם לדוגמה הוא מנוע הטורבו החדש שהוצג לאחרונה עם האוריס 2015 המחודשת.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.