טויוטה מציגה: מנוע 1.5 ליטר חדש ליאריס 2017

מנוע 1.5 ליטר חדש לטויוטה יאריס 2017
מנוע 1.5 ליטר חדש לטויוטה יאריס 2017.

מנוע ה-1.5 ליטר החדש אשר יחליף את מנוע ה-1.33 ליטר וישמש את דגמי 2017 המחודשים של היאריס, למנוע החדש הספק מרבי של 110 כ"ס והוא חסכוני ממנוע ה-1.33 ליטר ב-12 אחוזים.

 

כחלק מהבטחתה להציג בחמש השנים הבאות תשעה מנועים חדשים, טויוטה חושפת היום (ג') מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי חדש אשר יחליף את מנוע ה-1.33 ליטר של היאריס בדגמי 2017 המחודשים, אותם היא הציגה ביפן ותציג במרץ 2017 בתערוכת ז'נבה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

המנוע החדש הוא עוד מנוע המציג שינוי בגישה של יצרני הרכב להגדלת נפח המנוע לטובת צריכת דלק חסכונית יותר בתנאי אמת – מחוץ לתנאי המעבדה. לפי טויוטה המנוע החדש כבר מוכן לעדכון הבא של תקן אירו 6c ולפרוטוקול החדש למדידת פליטת מזהמים באירופה (RDE) הכולל לצד נתון המעבדה נתון פליטת מזהמים בתנאי אמת.

 

מנוע ה-1.5 ליטר החדש מייצר הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 13.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד, זאת לעומת 99 כ"ס ו-12.3 קג"מ של מנוע ה-1.33 ליטר היוצא. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עם מנוע זה עומד על 11.0 שניות לעומת 11.8 שניות עם מנוע ה-1.33 ליטר (עם תיבה ידנית) ונתון צריכת הדלק המשולבת עם תיבה רציפה CVT נמוך ב-12%, כלומר כ-22.1 ק"מ לליטר בתקן NDEC.

 

מנוע ה-1.5 ליטר החדש הוא חלק ממשפחת מנועי ESTEC של טויוטה להם נצילות תרמית גבוהה במיוחד – 38.5% במנוע חדש זה. למנוע יחס דחיסה גבוה יחסית של 13.5% ובנוסף הוא עושה שימוש במחזור גזי פליטה EGR ובאמצעות שימוש במערכת תזמון שסתומים חדשה אלקטרו-מכנית VVT-iE, המנוע מסוגל לפעול בזמן בשני מחזורי פעולה: אטקינסון החסכוני בזמן שיוט ואוטו המקובל בזמן האצה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (4)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • מישהו

    1.2 טורבו היה עושה עבודה נהדרת.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מישו

    מישהו

    אם לא חייבים, עדיף להימנע מטורבו. הגישה של מאזדה ושל טויוטה נכונה יותר, לדעתי, לשמירה על אמינות המנועים.

    כתובת URL מקוצרת:
  • א

    מישו

    מצד שני רוב המכוניות לא מוחזקות מעל 12-15 שנה במערב, אז אמינות מנועים לרוב האוכלוסיה (של תעבור את 250000 ק"מ) פחות משנה
    אבל חווית נהיגה וחסכון בדלק כן

    כתובת URL מקוצרת:
  • O.z

    מישו

    מנועי ההיבריד של טויוטה כולם פועלים עם מחזור אתקינסון בלבד.
    מחזור אתקינסון פועל בצורה של שכל ה4 פעימות מתבצעות בסיבוב אחד של גל הארכובה בשונה ממחוזר אוטו הידוע.
    ובנוסף מהלך העבודה ארוך יותר ממהלך הדחיסה ובכך מחוזר אתקינסון משיג נצילות טרמית גבוה יותר.
    דרך אגב skyactive של מאזדה מציע בדגמים מסוימיים מנועים המשתמשים במחזור אתקינסון גם כן.

    כתובת URL מקוצרת: