מאז שהחל למכור רכבים היברידיים ועד היום, תאגיד טויוטה TMC מסר למעלה מ-7 מיליון מכוניות היברידיות.

טויוטה היברידי

אם תבצעו סקר בו תבקשו לציין שם של מכונית היברידית אחת לפחות, סביר להניח שטויוטה פריוס תהיה התשובה השכיחה. אין ספק כי תאגיד טויוטה, החלוץ והמוביל העולמי כיום במערכות הנעה היברידיות, כבר הפך למילה נרדפת להנעה היברידית ואם בעבר יצרנים רבים העלו ספק ביעילות המערכת, כיום אין יצרן גדול עד בינוני שלא מציע דגם היברידי אחד לפחות.

 

בשבוע האחרון, ציין תאגיד טויוטה (טויוטה ולקסוס) מכירות של מעל ל-7 מיליון רכבים היברידיים, את מיליון הרכבים האחרונים טויוטה השיגה בפחות מעשרת החודשים הראשונים של 2014. לפי טויוטה, עד היום הרכבים ההיברידיים שלה חסכו מהעולם מעל ל-49 מיליון טון פליטת CO2 וכ-18 מיליארד ליטרים של דלק שיו נפלטים/נצרכים בהשוואה למכוניות בנזין מסדר גודל דומה ובשימוש דומה.

 

את המכונית ההיברידית הראשונה שלה טויוטה החלה לשווק עוד בשנת 1997, הדור הראשון של הפריוס שווק בשלושת השנים הראשונות ביפן בלבד. את הקפיצה המשמעותית בתחום טויוטה עשתה עם הדור השני של הפריוס ששווק כבר בכל העולם כמעט וממכירות של כמה עשרות אלפי מכוניות היברידיות בלבד, טויוטה כבר מכרה מעל ל-300 אלף רכבים היברידיים בשנה בשנת 2006.

 

כיום, תאגיד טויוטה משווק כבר 27 דגמים היברידיים ודגם היברידי פלאג-אין אחד (פריוס PHEV) המוצעים במעל ל-90 מדינות ברחבי הגלובוס ועם מכירות שכבר משנת 2012 חצו את רף ה-1.2 מיליון יחידות בשנה. בשוק האמריקאי, הדגמים ההיברידיים של טויוטה ולקסוס מהווים כ-70% מסך המכירות של מכוניות היברידיות המשווקת בארה"ב. ביפן, טויוטה ולקסוס מכרו עד היום מעל ל-3.3 מיליון רכבים היברידיים, השוק האמריקאי צמוד עם מכירות של מעל ל- 2.55 מיליון רכבים היברידיים ובאירופה טויוטה מכרה עד היום כ-772 אלף מכוניות היברידיות .

 

ההמכונית ההיברידי הנמכרת ביותר של טויוטה היא כמובן הפריוס, ממנה נמכרו עד ה-31 לספטמבר 2014 מעל ל-3.36 מיליון יחידות, זאת מבלי להחשיב גרסאות שונות של הדגם כגון המיניוואן פריוס V או הפריוס PHEV הנטענת. הדגם ההיברידי הנמכר ביותר של לקסוס הוא רכב הפנאי RX450h (בעבר RX400h) עם מכירות של מעל ל-300 אלף יחידות. לקסוס למעשה מציעה את כל הדגמים שלה עם מערכת הנעה היברידית, החל מה-CT200H הקטנה המוצעת רק עם מערכת הנעה היברידית ועד לספינת הדגם לקסוס LS שהגרסה הבכירה ביותר שלה מוצעת עם מערכת הנעה היברידית LS600H.

 

בשנה הבאה, טיוטה תציג את המכונית ההיברידית החשובה ביותר שלה, הדור הרביעי של הפריוס שיצויד במערכת הנעה היברידית חדשה לחלוטין הצפויה לספק בדגם צריכת דלק משולבת של מעל ל-30 ק"מ לליטר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.