טויוטה פריוס החדשה שתוצג בעוד כשנתיים, תציג את הדור הבא של מערכות ההנעה ההיברידיות של טויוטה ולקסוס.

טויוטה פריוס הבאה תציג את הדור הבא של מערכות ההנעה ההיברידיות של טויוטה ולקסוס

טויוטה פריוס, היא שם נרדף להנעה היברידית והיא המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם (והמכונית השנייה הכי נמכרת של טויוטה) ואין חולק על כך ששמור לה מקום של כבוד בדפי ההיסטוריה המוטורית כמכונית שהביאה לידי מימוש את הדור הבא של מערכות ההנעה.

 

כיום, בטויוטה כבר נמצאים עמוק בפיתוחו של הדור הרביעי של הדגם והמטרה העליונה היא די פשוטה ומתקבשת: להיות חסכונית יותר מהדגם הנוכחי שמציע צריכת דלק משולבת של 25.4 ק"מ לליטר. לפי סאטושי אוגיסו, מי שהיה בעבר בצוות הפיתוח של הדור הראשון של הפריוס ב-1993 ומנהל כיום את צוות הפיתוח של הפריוס הבאה, המערכת ההיברידית החדשה של הפריוס תהיה חסכונית יותר באופן משמעותי, קטנה יותר, קלה יותר וגם זולה יותר.

 

בכדי להשיג את המטרה הזו, טויוטה מפתחת מערכת הנעה היברידית חדשה שתהווה את הדור הבא של מערכות ההנעה ההיברידיות בטויוטה ולקסוס. בפריוס החדשה טויוטה תעשה שימוש בסלולות קלות ומתקדמות יותר מסוללות הניקל-מטאל של הדגם הנוכחי, המנוע החשמלי יוחלף במנוע קטן וקל יותר ובעל נצילות גבוהה יותר. הפריוס תמשיך להשתמש במנוע בנזין ולפי טויוטה זה יהיה המנוע בעל הנצילות התרמית הגבוהה בעולם.

 

הפריוס הבאה תתבסס על פלטפורמה גלובלית חדשה (TNGA) אשר תהיה קשיחה יותר ותאפשר מרכז כובד נמוך יותר. השימוש בפלטפורמה החדשה, תאפשר לפריוס לפי אוגיסו, להיות קלה יותר ולהציע שיפור בתחום הדינאמי של הדגם. תא הנוסעים יהיה מרווח יותר ויציע עיצוב חדש ושדרוג משמעותי בתחום החומרים והגימור.

 

לצידה של הפריוס ההיברידית, טויוטה מפתחת במקביל את הגרסה הנטענת של הדגם – פריוס פלאג-אין – שתציע טעינה אל-חוטית. טויוטה עובדת בימים אלו על תקינה לעמדות הטענה מתקדמות אלו ביפן, ארה"ב ואירופה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.