טויוטה פריוס, המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם, הגיע בחודש האחרון למספר המרשים של שלושה מיליון יחידות מהדגם שנמכרו עד היום.

טויוטה פריוס בצילום משפחתי

טויוטה פריוס חוגגת 3 מיליון יחידות מהדגם שנמכרו עד היום בעולם מאז שהוצג לראשונה ב-1997 ביפן. רק בחודש אפריל האחרון, ציינה טויוטה את המכונית ההיברידית ה-5 מיליון מתוצרתה (טויוטה+לקסוס) והפריוס מהווה כ-60% מסך מכירות הדגמים ההיברידיים של טויוטה ולקסוס.

 

הפריוס של טויוטה היא לא רק המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם אלא שם נרדף להנעה היברידית והמכונית שגרמה לכך שאין יצרן כיום שלא מציג דגם בעל הנעה היברידית. עיקר המכירות של הפריוס הן בארה"ב ובשוק הבית ביפן (ב-90% מסך המכירות של הדגם).

 

הדור הראשון של הפריוס, שהוצג כאמור ב-1997, אמנם לא שווק מחוץ ליפן אך הדגם היה לרכב ההיברידי הראשון בעולם ביצור סדרתי המוני. כ-123 אלף יחידות מהדגם נמכרו ביפן עד ששיווקו של הדגם הופסק באוגוסט 2003.

 

באותה השנה, טויוטה הציגה את הפריוס II, הדור השני של הדגם עם מערכת הנעה מתקדמת וחסכונית יותר. הדגם ששווק מ-2003-2011, נמכר במעל ל-1.192 מיליון יחידות. המספר הזה רק עוזר להבין עד כמה ההצלחה של הדור השלישי של הפריוס גדולה. הדגם המשווק מאז 2011, כבר רשם 1.688 מיליון יחידות מהדגם.

 

בישראל משווקת הפריוס מאז שנת 2004 ומאז ועד היום נמכרו בישראל מעל ל-10,000 יחידות מהדגם. כיום, שלושה דגמים משווקים בישראל תחת השם פריוס: פריוס III, פריוס פלוס – מיניוואן היברידי 7 מקומות ישיבה ופריוס פלאג-אין – היברידית נטענת עם טווח חשמלי של 25 ק"מ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.