טויוטה חושפת מערכות הנעה חדשות
מנוע 2.0 ליטר חדש ותיבת הילוכים CVT רציפה חדשה.
טויוטה חושפת מערכות הנעה חדשות
מנוע 2.0 ליטר חדש ותיבת הילוכים CVT רציפה חדשה.

טויוטה ממשיכה בפתיח הדור הבא של מערכות ההנעה שלה, כעת היא מציגה מערכת הנעה היברידית חדשה המבוססת על מנוע 2.0 ליטר חדש, תיבת הילוכים CVT חדשה ומערכת הנעה כפולה חדשה.

 

בדצמבר 2016, טויוטה הכריזה עד הדור הבא של מערכות ההנעה שלה, הכרזה שכללה הצגה של מנוע 2.5 ליטר חדש יחד עם שתי תיבות הילוכים חדשות, 8 הילוכים אוטו' ו-10 הילוכים אוטו'. היום (ב'), טויוטה חושפת מערכות הנעה חדשות נוספות עבור פלטפורמת TNGA המודולרית שלה.

 

החשיפה היום כוללת הצגה של מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי חדש Dynamic Force, תיבת CVT חדשה ומתקדמת, תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה, מערכת הנעה היברידית חדשה THS II על בסיס מנוע 2.0 ליטר ומערכת הנעה כפולה חדשה עבור מנועי בנזין ומערכות הנעה היברידיות.

 

מנוע 2.0 ליטר Dynamic Force:

מנוע ה-2.0 ליטר החדש מבוסס על מנוע ה-2.5 ליטר החדש של טויוטה, רק עם נפח של 500 סמ"ק לצילינדר במקום 625 סמ"ק. כמו במנוע ה-2.5 ליטר גם כאן אנחנו פוגשים לא מעט חידושים כולל מערכת הזרקת דלק חדשה D-4S, מערכת תזמון שסתומים חדשה VVT-iE, יחס דחיסה גבוה (13:1 כמנוע עצמאי או 14:1 במערכת היברידית), קירור ראש הצילינדר באמצעות EGR, ראש בוכנה בגימור מראה להפחתת חיכוך ועוד.

 

התוצאה היא מנוע בעל נצילות תרמית של 40% או 41% בגרסה היברידית. כיחידת הנעה עצמאית, למנוע חדש הספק מרבי של 171 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ ב-4,800 סל"ד. בגרסה למערכות הנעה היברידיות למנוע הספק מרבי של 153 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד, זאת לעומת 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ במנוע ה-1.8 ליטר שבפריוס.

טויוטה לא מציינת זאת, אך ניתן להניח כי מנוע ימצא את דרכו אל הדור הבא של הקורולה במקום מנוע ה-1.6 ליטר של הדגם הנוכחי. יחד עם מנוע ה-2.0 ליטר החדש משפחת המנועים החדשה של טויוטה כוללת עתה 4 מנועים אטמוספריים חדשים: 1.0 ליטר, 1.5 ליטר 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר, וכן מנוע טורבו 1.2 ליטר יחיד.

מערכת הנעה היברידית 2.0 ליטר חדשה THS II:

מערכת ההנעה ההיברידית החדשה המבוססת על מנוע ה-2.0 ליטר החדש היא גרסה משופרת למערכת ההנעה 1.8 ליטר של הפריוס, המציעה בעיקר שיפור בזמינות הכוח והעברת כוח לינארית יותר, זאת מבלי לפגוע בצריכת הדלק. את מערכת ההנעה החדשה הזו נפגוש כבר בקרוב באוריס החדשה, אשר תוצג בשבוע הבא בתערוכת ז'נבה.

 

המערכת החדשה כוללת יחידת PCU חדשה, קטנה ב-20% וקלה ב-10%, מנוע חשמלי חדש וחזק יותר, 109 כ"ס ו-20.6 קג"מ לעומת 71 כ"ס ו-16.6 קג"מ בפריוס, יחד עם תכנון מחדש של מערכת הגנרטור (MG1) והמנוע החשמלי (MG2).

 

בנוסף לכך טויוטה תכננה מחדש את סוללות הניקל מטאל, כך שהיא קטנה וקלה יותר ובעלת מתח הדקים גבוה יותר של 216V לעומת 201.6V בפריוס. 

 

תיבת הילוכים רציפה חדשה - Direct Shift CVT:

תיבת ההילוכים הרציפה החדשה של טויוטה מציגה חידוש עולמי (במכוניות נוסעים) באמצעות הוספה של תיבת העברה האחראית על היציאה מהמקום, סוג של הילוך ראשון, מה שמשפר משמעותית את תגובת התיבה ליציאה מהמקום ומאפשר להקטין את הפולי שכן אין כבר צורך ביחס העברה נמוך לתחילת הנסיעה. בנוסף לכך, וגם לראשונה בעולם, טויוטה הקטינה את זווית החגורה לטובת העברת הילוכים מהירה יותר (הרצועה צריכה לזוז פחות - שינוי מהיר יותר של יחס העברה) ובטויוטה מציינים שיפור של 20% במהירות העברת הילוכים - טוב יותר או שווה לתיבת DCT לפי טויוטה. כמו כל תיבה רציפה מודרנית, התיבה תדמה העברת הילוכים כמו בתיבה אוטומטית רגילה ובחברה מציינים שיפור בביצועים לצד שיפור של כ-6% בצריכת הדלק בזכות התיבה החדשה.

 

קצת פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך טויוטה מציגה בנוסף תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה, קלה וקטנה יותר (40 ק"ג בלבד) למנועים עם מומנט מרבי של עד 28.5 קג"מ. התיבה כוללת סנכרון אוטומטי של הסל"ד לטובת העברות חלקות יותר - בהורדת או העלאת הילוך.

 

מערכת הנעה כפולה - Dynamic Torque Vectoring AWD:

טויוטה פיתחה מערכת הנעה כפולה חדשה המיועדת בעיקר לכביש שתוכננה כך שתשפר את צריכת הדלק לעומת מערכות קודמות יחד עם שיפורים באחיזה על משטחים שונים ובשטח. מערכת Dynamic Torque Vectoring AWD מיועדת לרכבי בנזין וכוללת חלוקת מומנט בין הגלגלים בציר האחורי באופן רצוף ובהתאם לתנאי הנהיגה. בנוסף, לראשונה בעולם, המערכת כוללת שני מערכות מצמד (dog clutch) בציר הקדמי והאחורי. המצמדים האלו מאפשרים הפרדה מלאה של ציר ההנעה המרכזי מהגלגלים האחוריים במצב של הנעה קדמית בלבד 2WD, דבר המפחית משמעותית איבודי אנרגיה במערכת ההנעה ואת צריכת הדלק.

בנוסף למערכת ההנעה הכפולה למנועי בנזין, טויוטה פיתחה גם מערכת הנעה כפולה, E-Four, חדשה לרכבים היברידיים. לפי טויוטה, המערכת החדשה מגדילה את המומנט לציר האחורי - המונע באמצעות מנוע חשמלי - בכ-30% לעומת המערכת הנוכחית של החברה. את זה טויוטה עשתה באמצעות התקנה של יחידת בקרה חדשה, יעילה ומהירה יותר, המסוגלת לאזן באופן מדויק ומהיר יותר בין המומנט בציר הקדמי והאחורי בהתאם לתנאי הנהיגה.

 

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.