2020 יונדאי איוניק חשמלית החדשה
איוניק EV המחודשת.
2020 יונדאי איוניק חשמלית החדשה
איוניק EV המחודשת.

לאחר שחשפה את האיוניק החשמלית המחודשת (מתיחת פנים) בחודש מאי האחרון, יונדאי מוכנה להתחיל בשיווק הדגם המשופר באירופה. דגמי 2019 המחודשים של האיוניק EV החשמלית נפגוש בישראל בתחילת חודש נובמבר הקרוב עם טווח נסיעה של 380 ק"מ לעומת 280 ק"מ בדגם היוצא.

האיוניק החשמלית המחודשת מבוססת על מתיחת הפנים של האיוניק ההיברידית שהושקה לאחרונה בישראל. מתיחת הפנים לדגם כוללת עיצוב מעודכן לפנסי החזית, לתאורת היום לפגושים מלפנים ומאחור, לגריל הקדמי ולפנסים האחוריים. גם בתא הנוסעים נמצא מספר שדרוגים, כולל עיצוב חדש לחלקו העליון של הדשבורד ולקונסולה המרכזית המכילה כעת מערכת מולטימדיה חדשה "10.25 (רק "8 בישראל) ושליטה מבוססת מגע על מערכת בקרת האקלים.

 

2020 יונדאי איוניק החשמלית החדשה
תוספת של 100 קילומטר לטווח הנסיעה.

החידוש המשמעותי בדגם הוא כאמור בסוללה החדשה שיונדאי התקינה בקיבולת של 38.3kWh, לעומת קיבולת של 28kWh בלבד בדגם היוצא. התוספת הזו מאפשרת לאיוניק החשמלית טווח נסיעה של 380 ק"מ בתקן NDEC, תוספת של 100 ק"מ לעומת הדגם היוצא. טווח הנסיעה הראלי יותר בתקן WLTP העדכני עומד על 311 ק"מ.

 

2020 יונדאי  איוניק החשמלית החדשה תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לתא הנוסעים.

האיוניק EV המחודשת עושה שימוש במנוע חשמלי משופר עם 136 כ"ס ו-30 קג"מ, תוספת של 16 כ"ס לעומת הדגם היוצא, והמהירות המרבית בדגם עומדת על 165 קמ"ש. בכדי להגדיל את טווח הנסיעה עד כמה שניתן, יונדאי התקינה מערכת בלימה רגנרטיבית משופרת (SRB) המאפשרת הגעה לעצירה מלאה (החזקה של הפדל השמאלי בהגה) וכן מאפשרת לנהג לבחור את עוצמת הבלימה/רגנרציה. המערכת המשופרת מאפשרת למעשה נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד - ברוב מצבי הנהיגה. מערכת SRB יכולה לפעול באופן אוטומטי מלא והיא קובעת את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית גם בהתאם לשיפוע הכביש והמרחק מתנועה לפני הרכב באמצעות הרדאר של מערכת הבטיחות.

 

איוניק EV חשמלית 2020
מערכת בלימה רגנרטיבית חכמה.

לבורר מצבי הנהיגה בדגם נוסף מצב רביעי חדש, Eco +. מצב זה מאפשר חיסכון נוסף בצריכת החשמל של הרכב וכן הגדלה של קיבולת הסוללה הזמינה לנהג, נועד לשימוש במקרים בלתי צפויים בהם צריך עוד כמה קילומטרים של נסיעה.

שדרוג נוסף שבוצע בדגם הוא התקנה של מטען פנימי בהספק של 7.2kW - שדרוג מהמטען הנוכחי בהספק של 6.6kW - המאפשר טעינה 0-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 6 שעות וחמש דקות. את הסוללה שבדגם ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה, DC בהספק של עד 100kW, המאפשרת טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 54 דקות. טעינה באמצעות מטען 50kW דורשת המתנה של 57 דקות, מה שאומר שיונדאי נוקטת בגישה שמרנית לטובת חיי סוללה ארוכים יותר.

 

2020 יונדאי איוניק החשמלית
איוניק 2020 המחודשת.

האיוניק החשמלית מציעה מידות זהות לדגם ההיברידי, כולל נפח תא מטען זהה העומד על 357 ליטר (465 ליטר עד גובה התקרה) ועד ל-1417 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. הדגם מצויד כסטנדרט במגוון רחב של מערכות בטיחות ועזר מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית 0-160 קמ"ש, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.