2018 יונדאי קונה חשמלי
יונדאי קונה אלקטריק - עד 449 קילומטר בטעינה אחת.
2018 יונדאי קונה חשמלי
יונדאי קונה אלקטריק - עד 449 קילומטר בטעינה אחת.

יונדאי קונה החשמלי יוצע בשתי גרסאות טווח, קצר עם 289 ק"מ וארוך עם 449 ק"מ.

 

יונדאי חושפת לקראת תערוכת ז'נבה את הקונה אלקטריק, גרסה חשמלית לקרוסאובר העירוני של החברה עם הבטחה לטווח נסיעה חשמלי מרבי של עד 449 ק"מ.



יונדאי תציע את הקונה EV בשתי גרסאות הנעה, גרסת בסיס עם טווח נסיעה חשמלי של 289 ק"מ וגרסה עם טווח מוגדל של 449 ק"מ - הטווח הוא לפי תקן WLTP האירופאי החדש והמחמיר יותר מתקן NEDC הקודם.

 

יונדאי קונה אלקטריק חשמלי
עיצוב שונה לחזית הדגם.



בדגם הבסיס נמצא בחזית מנוע חשמלי בהספק מרבי של 135 כ"ס עם מומנט מרבי 40.2 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.3 שניות, ואילו בדגם הבכיר למנוע הספק מרבי של 205 כ"ס ומומנט זהה המספיקים לנתון תאוצה של 7.6 שניות. בשני הדגמים המהירות המרבים עומדת על 167 קמ"ש.



בדגם הבסיס נוכל למצוא סוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת של 39.2kWh ואילו הדגם הבכיר מצויד בסוללה בקיבולת של 64kWh. ביונדאי מציינים שהפלטפורמה החדשה של הקונה תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלי בצורה אופטימלית בכדי לא לפגוע במרווח לנוסעים והמטען ובכדי לשמור על מרכז כובד נמוך ככל הניתן.

טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה באמצעות מטען DC מהיר בהספק של 100kW דורשת המתנה של 54 דקות בלבד בדגם ארוך הטווח. לדגם מטען פנימי בהספק של 7.2Kw המאפשר לטעון את הסוללה הגדולה בזמן של 9 שעות ו-40 דקות ואת הקטנה בזמן של 6 שעות ו-10 דקות. בזמן נסיעה, לרשות הנהג אפשרות שליטה מלאה על מערכת הבלימה הרגנרטיבית באמצעות מוט הנמצא לצד גלגל ההגה.

 

יונדאי קונה קלקטריק חשמלי
תא הנוסעים הותאם לרכב חשמלי עם לוח מחוונים דיגיטלי.



מידותיו החיצוניות של הקונה שונות רק במעט מאלו של דגם הבנזין הרגיל ותוספת מערכת ההנעה החשמלית פגעה רק במעט במרווח לנוסעי המושב האחורי - 2 ס"מ פחות במרווח הראש ו-3 ס"מ במרווח הרגליים. נפח תא המטען קטן במעט ועומד על 332 ליטר וזאת בשל הצורך לאחסן את כבל ההטענה.



יונדאי העניקה לקונה החשמלי עיצוב חדש ושונה לחזית הדגם, עם תאורת LED מלאה, וכן עיצוב חדש לפגוש האחורי כאשר חלק מהשינויים העיצוביים שנעשו בדגם נועדו להפחית את מקדם הגרר של הדגם. בתא הנוסעים אנחנו פוגשים מספר שינויים לעומת הדגם הרגיל. לוח מחוונים חדש ודיגיטלי לחלוטין, עיצוב חדש לקונסולה המרכזית בין המושבים שכבר לא צריכה לאכלס מוט תיבת הילוכים.



יונדאי ציידה את הקונה EV בכל מערכות הבטיחות המתקדמות שלה, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.