יונדאי מציגה טכנולוגיית שסתומים חדשה - CVVD

יונדאי CVVD
CVVD - תזמון משך הפתיחה של השסתומים

מערכת ניהול השסתומים CVVD מאפשרת ליונדאי להשיג שיפור של 4% בביצועים, 5% בצריכת הדלק והפחתה של 12% בפליטת CO2.

 

יונדאי חשפה בסוף השבוע האחרון את המנוע הראשון שלה שיעשה שימוש במערכת תזמון השסתומים המתקדמת החדשה שלה CVVD - Continuously Variable Valve Duration. המנוע הראשון לעשות שימוש במערכת השסתומים הזו הוא מנוע ה-1.6 ליטר טורבו Smartstream G1.6 T-GDi עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי יונדאי, מערכת CVVD מאפשרת להשיג שיפור של 4% בביצועים, 5% בצריכת הדלק והפחתה משמעותית של 12% בפליטת ה-CO2 לעומת מנוע ה-1.6 T-GDI הנוכחי של החברה, אותו אנחנו מכירים לדוגמה מהספורטאז' טורבו או יונדאי קונה. את מנוע G1.6 T-GDI החדש נפגוש בסונטה החדשה ובהמשך גם בספוראטז', בטוסון (בדור הבא של הדגמים) וכן בדגמים נוספים של יונדאי וקיה.

 

 

בגדול, מערכת CVVD מאפשרת שליטה מלאה (רציפה) על משך הפתיחה וסגירה של השסתומים. לדוגמה, בזמן בו לא נדרש כוח רב כמו בשיוט במהירות נמוכה, המערכת מאפשרת להשאיר את שסתום היניקה פתוח גם בחלק ממחזור הדחיסה (כמו במחזור אטקינסון ברכבים היברידיים) ובכך להשיג צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר.

יונדאי כמובן לא לבד בתחום הזה (גם אם המערכת שלה שונה למדי ממערכות אחרות) ויצרנים אחרים הציגו כבר לפני שנים רבות מערכות עם פעולה דומה, בכמה ממנועי לקסוס לדוגמה ישנה מערכת תזמון שסתומים המאפשרת למנוע לפעול גם במחזור אוטו הרגיל וגם במחזור אטקינסון החלש אך החסכוני יותר, בהתאם למידת הלחיצה של הנהג על דוושת התאוצה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • sc

    יפה מאד,
    הם משפרים את המנועים שלהם,אבל יחסית ליצרנים אחרים הם נחותים.

    כתובת URL מקוצרת: