מנוע ה-GDCI החדש של יונדאי יביא את טכנולוגיית הדיזל למנועי הבנזין ויהיה יעיל וחסכוני יותר ממנוע דיזל בעל נתונים דומים.

מנוע יונדאי 1.8GCDI - יתרונות הדיזל במנוע בנזין

יונדאי חושפת לראשונה אב טיפוס למנוע חדש לחלוטין - 1.8GCDI - מנוע הפועל בעקרונות וטכנולוגיה של מנועי דיזל אך מוזן בבנזין. לפי יונדאי, מנוע זה יציע נצילות טובה יותר ממנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בעל נתונים דומים, אך יהיה זול לייצור.

 

מנועי דיזל אמנם יעילים וחסכוניים, אך הם מזהמים יותר ממנועי בנזין (בעיקר בפליטת חלקיקים נשימתיים) ובכדי לעמוד בתקנות הזיהום המתעדכנות כל כמה שנים, הם הופכים ליקרים יותר לייצור ותחזוקה בשל תוספות להפחתת זיהום אוויר. יעילותם של מנועי הדיזל נובעת מתכונות הסולר: האנרגיה הסגולית של הסולר גבוהה מזו שלב בנזין ותכונות נוספות של הסולר (טמפרטורת אידוי והצתה) מאפשרות למנועי דיזל לעבוד ביחס דחיסה גבוה יותר ממנועי בנזין ויחס הדחיסה, זה המדד הקובע את נצילות המנוע האפשרית. את מה שהטבע נתן לא ניתן לשנות, אך טכנולוגיית ה-GDCI אמורה לאפשר עבודה ביחס דחיסה גבוה במיוחד למרות השימוש בבנזין.

 

מנוע ה-GDCI של יונדאי (קיצור של Gasoline Direct Compression Ignition) ׁמשלב שני מגדשי טורבו, מגדש-על לטווח הסל"ד הנמוך ומגדש טורבו לטווח הסל"ד הגבוה יותר. כמו במנועי דיזל, המנוע נטול מצתים וההצתת הדלק נעשית באמצעות חימומו והזרקתו בלחץ גבוה. למנוע יחס דחיסה של 14.8:1, יחס דחיסה גבוה שהוא אמנם נמוך מזה של מנוע טורבו דיזל ממוצע אך גבוהה משמעותית מזה של מנוע בנזין ממוצע עם 11:1.

 

הטכנולוגיה שמצויה במנועי ה-GDCI, אמורה להביא לנו את הטוב משני העולמות: עלות ייצור נמוכה יחסית ופליטת מזהמים נמוכה יותר, יתרונות המצויים במנועי בנזין, יחד עם היתרונות של מנועי דיזל שהם בעיקר הנצילות הגבוהה וצריכת הדלק נמוכה. לא רק יתרונות, ישנם גם כמה חסרונות שיגיעו מעולם הדיזל והם קו אדום ב-4,900 סל"ד המלמד אותנו שאופי הפעולה של המנוע יהיה דומה לזה של מנוע דיזל טיפוסי - תגובה עצלה יותר ממנוע בנזין רגיל ורעש מנוע נוכח יותר.

 

על פיתוח המנוע המתקדם יונדאי עובדת בשת"פ עם חברת דלפי האמריקאית – ענק חלקי החילוף לרכב מארה"ב. יונדאי לא לבד בתחום זה, גם ג'נרל מוטורס ובוש עובדים על פיתוח טכנולוגיה דומה וגם מרצדס צפויה להציג מנועים בטכנולוגיה דומה לקראת 2018. בשנה הבאה, יונדאי תחל בניסויי שדה עם המנוע החדש ו"בעתיד הלא מאוד רחוק" לפי יונדאי, מנוע זה ישרת את אחד מדגמי יונדאי.

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.