יונדאי mobis פותחת מפעל לייצור מערכות תא דלק
יונדאי צופה ייצור של עד חצי מיליון רכבי מימן בשנה עד שנת 2030.
יונדאי mobis פותחת מפעל לייצור מערכות תא דלק
יונדאי צופה ייצור של עד חצי מיליון רכבי מימן בשנה עד שנת 2030.

יונדאי פותחת את המפעל הראשון בעולם לייצר מסחרי של תאי דלק מימניים. החברה צופה מכירות של 500,000 רכבי מימן בשנה עד שנת 2030.

 

חטיבת הרכב של קבוצת יונדאי (HYUNDAI MOTOR GROUP - HMG), הכוללת את מותגי הרכב של יונדאי וקיה, חשפה אמש את מפת הדרכים שלה עבור תחבורה חשמלית מבוססת תא דלק מימני תחת השם ‘FCEV Vision 2030’.

 

מפת הדרכים של קבוצת יונדאי מוטורס מציגה חזון לייצור של 700,000 מערכות תא דלק עד שנת 2030 אשר ישמשו להנעה גם עבור יצרני מערכות תחבורה אחרות, כולל יצרני רכב, רכבות, כלי שייט, רחפנים מלגזות ועוד. מעבר לתחום התחבורה, יונדאי צופה גידול משמעותי גם בתחומים אחרים, בעיקר עבור מערכות ייצור אנרגיה, כגון חברות לייצור חשמל.

 

2018 יונדאי NEXO
יונדאי NEXO - הקרוסאובר מימן של יונדאי.

יונדאי צופה כי עד שנת 2030 היא תגיע לכדי ייצור שנתי של 500,000 רכבי FCVE - נוסעים ומסחרי - זה מתוך צפי לשוק גלובלי של 2 מיליון רכבי מימן. במילים אחרות, קבוצת יונדאי מוטורס לא צופה כי רכבי מימן יאחזו בנתח משמעותי משוק הרכב החשמלי העתידי לעומת רכבים חשמליים מבוססי סוללה.

 

למימוש מפת הדרכים, יונדאי פתחה באמצעות חברת הבת שלה יונדאי מוביס (Mobis) מפעל שני לייצור מערכות תא דלק אשר ישדרג את כושר הייצור של תאי דלק מ-3000 מערכות לשנה כיום, לכדי 40,000 מערכות לשנה עד שנת 2022. על יונדאי Mobis כנראה שרובכם לא שמעתם, אך מדובר ביצרן חלקי הרכב השישי בגודלו בעולם המייצר עבור יונדאי את מערכות את הדלק, חלקי מערכות הנעה היברידית וחשמלית, מערכות נהיגה אוטונומית, חיישנים, פנסים, מחשבי ניהול מנוע ועוד ועוד.

יונדאי מייצרת כיום רכב מימן אחד, יונדאי NEXO, אותו היא משווקת במספר מוגבל של מדינות בעולם - גרמניה, קליפורניה, קוריאה ועוד - בהן קיימת תשתית לתדלוק במימן. קבוצת יונדאי צופה כי מערכות תא דלק יאפשרו להפחית בכ-10% את עלות התפעול של מערכות תחבורה כגון רכבות, כלי שייט ועוד. HMG היא היחידה כיום המחזיקה במפעל ייעודי לייצור מסחרי של תאי דלק.

 

 

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.