מנוע smart stream של יונדאי
מנועי Smart Stream - מנועי הדור הבא של יונדאי וקיה.
מנוע smart stream של יונדאי
מנועי Smart Stream - מנועי הדור הבא של יונדאי וקיה.

משפחת המנועים החדשה של יונדאי, Smart Stram תכלול שישה עשר מנועי בנזין ודיזל ושש תיבות הילוכים חדשות, כוללת 8 הילוכים DCT.

 

עם פתיחתה הבוקר של הוועידה ה-17 למערכות הנעה של יונדאי (וקיה), חשפה החברה את האסטרטגייה לדור הבא של מערכות ההנעה של החברה. יחידות ההנעה החדשות של קבוצת יונדאי מוטורס יישאו את השם "Smart Stream” ויכללו מנועי בנזין ודיזל חדשים יחד תיבות הילוכים חדשות – כולן בפיתוח עצמאי של יונדאי. עד שנת 2022 משפחת יחידות ההנעה 'סמארט סטרים' תכלול 10 מנועי בנזין, שישה מנועי דיזל ושש תיבות הילוכים.

 

המהלך האסטרטגי הזה גובש לפי יונדאי כמענה לרגולציה הסביבתית המחמירה וכן עבור לקוחות החברה הדורשים רכבים מהנים יותר לנהיגה. מנועי Smart Stream יהיו קלים וקטנים יותר מהדור הנוכחי של מנועי החברה והם יעשו שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כאשר היעד השאפתני של החברה הוא להשיג נצילות תרמית של עד 50%, זאת לעומת כ-40% במנועים היעילים ביותר כיום של החברה – מנוע ה-1.6 ליטר של האיוניק כדוגמה.

 

בתערוכת פרנקפורט האחרונה, יונדאי הציגה את מנוע ה-Smart Stream הראשון שלה, מנוע G1.6 טורבו. מנוע זה מצויד במערכת תזמות שסתומים מתקדמת (CVVD) המסוגלת לשנות באופן רציף את זמני הפתיחה/סגירה של השסתומים ובכך להתאים את פעולת המנוע בהתאם לסגנון הנהיגה (או תוכנית הנהיגה הנבחרת) לטובת צריכת דלק אופטימלית וביצועים.

 

המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים חדשה, 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים עם מצמדים הטבולים בשמן (מצמד רטוב).

משפחת המנועים החדשה תהווה את הבסיס להרחבת השימוש ביחידות הנעה היברידיות מסוג פלאג-אין בדגמי יונדאי וקיה העתידיים. במקביל, יונדאי עוסקת בפיתוח סוללות בעלות קיבולת גדולה יותר לטובת השגה של טווח נסיעה חשמלי גדול יותר. בנוסך לכך, יונדאי תרחיב בשנים הקרובות את היצע הדגמים אשר יעשו שימוש בדור השני והחדש של מערכת תא הדלק שלה, זו מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ ומסוגלת לספק טווח נסיעה של 580 ק"מ. היעד של יונדאי הוא להשיג טווח נסיעה של 800 ק"מ לתדלוק אחד של מימן.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.