קהילת EcoMotion מזמינה אתכם למצוא פתרונות חכמים להקטנת השימוש בנפט בתחבורה. פרסים בסך של 35,000 שקל יחולקו לזוכים.

פולקסווגן XL1

חושבים שאתם יצירתיים וחדשניים ? בואו למצוא בעצמכם דרכים להקטין את צריכת הנפט בתחבורה. זה יכול להיות תחליפי אנרגיה לרכבים, כלי רכב חדשים, פתרונות להגברת השימוש בתחרוה ציבורית, דרך חדשה לשינוי מודעות הנהגים, או כל דבר שעולה על רוחכם ומתאים למטרה.

 

קהילת EcoMotion, המעודדת ומקדמת פעילות בתחום התחבורה החכמה, משיקה בימים אלו תחרות סטודנטים, למציאת פתרונות להקטנת השימוש בנפט לתחבורה. סטודנטים בודדים או קבוצות סטודנטים מוזמנים להציג רעיונות חדשניים בעלי סיכויי היתכנות, המאפשרים להחליף או להקטין את השימוש בנפט לתחבורה. שלוש העבודות הטובות ביותר יזכו במענקים כספיים. מקום ראשון: 20,000 ₪, מקום שני: 10,000 ₪, מקום שלישי: 5,000 ₪.

 

העבודות לכל אורך התהליך ימדדו לפי שלושה פרמטרים מרכזיים: חדשנות השפעה (עד כמה הרעיון הזה יכול לשנות את הסביבה, העולם), והיתכנות (כמה סביר שהוא ייצא לפועל). כל אחת משלוש הקטגוריות תנוקד על ידי צוות השופטים ותקבל ציון בין 1-10. עשרת הצוותים עם הציונים המשוקללים הגבוהים ביותר, יעלו לגמר. העבודה תצטרך לכלול התייחסויות לכמה נושאים: 1. תיאור כללי של הרעיון 2. תיאור הבעיה שהרעיון מתיימר לפתור 3. תיאור תהליך העבודה 4. מה חדשני ברעיון? 5. איזו השפעה תהיה לו על העולם? 6. היתכנות כלכלית - הערכה גסה - כמה כסף צריך הפרויקט כדי להתממש?

 

העבודות והרעיונות יכולות להגיע מכל תחום שהוא: כלכלה, מדעים, הנדסה, מחשבים, עיצוב, טכנולוגיה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, בתנאי שיוכח שהוא קשור לתחום התחבורה החכמה. הפתרונות יכולים להתייחס לסוגי תחבורה שונים כגון (שיט, טיס, מכוניות, אופנועים, חלל, אוטובוסים, רכבות וכו') תחליפים שונים (אגירה, מקורות ביו מסה, פסולת, שמש, רוח וכו'), מודלים כלכלים, שינויים התנהגותיים, הסכמים בינלאומיים, אווירודינמיקה, כלי תחבורה חדשים, ניהול תחבורה עירוני, תחבורה ציבורית ועוד. כל סטודנט, או קבוצה המעוניין/ים להציג את רעיונותיו בכל תחום הקשור לנושא התחרות, יוכל לעשות זאת החל מהיום עד סגירת ההרשמה ב- 23 לאפריל בשעה 24:00. צוות שופטים מקצועי שיבחר על ידי ועדת ההיגוי של EcoMotion יבחר את עשרת העבודות הטובות ביותר, מתוך כל העבודות שהוגשו, ב-27 לאפריל. העבודות העולות יוצגו על ידי המגישים במהלך האירוע המרכזי של קהילת EcoMotion שיתקיים בשדות ים ב – 22-23/05/2013. כל עשרת הצוותים יקבלו כרטיס כניסה חינם לאירוע וארבעה שבועות להכין פרזנטציה, תוכנית עסקית ראשונית, ובשאיפה גם אב-טיפוס. במהלך האירוע, יציג כל צוות את העבודה שלו, והמנצחים ייבחרו ויוכרזו!

 

בועז ממו, מנהל קהילת EcoMotion: "תחרות הסטודנטים אותה אנו משיקים היום מיועדת להעניק רוח גבית למטרות EcoMotion. הקהילה מתפקדת כחממה המיועדת להעצים ולזרז ביצוע ומימוש של רעיונות "תחבורה חכמה". פנייה מעין זו לקהל סטודנטים שאינו שבוי לרעיונות, יכול לחשוב אחרת ואינו מקובע לשום דיסציפלינה רק תוכל להוסיף ולרתום עוד שכבות של ידע, מחשבה ופעילות ייחודית לקהילה. אנו מזמינים סטודנטים מכל רחבי הארץ, להשתתף ובעיקר ליהנות מהתהליך".

 

קהילת EcoMotion המונה כיום יותר מ- 600 חברים, הוקמה במטרה לעודד פעילות יזמית רחבה בתחום התחבורה החכמה, ולמצב את ישראל כסביבת פיתוח וניסוי אטרקטיבית בתחום. מטרת הפעילות היא לעודד יצירת דרכים חדשות, יעילות, נקיות ובטוחות יותר לנוע בתוך הערים ומחוצה להן. מאחורי הקהילה עומדים המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע, קרן היסוד, ומנהלת תחליפי הדלקים במשרד רוה"מ. האחרונה תומכת בעמותה במסגרת החלטת הממשלה על הפעלת תכנית לאומית לפיתוח טכנולוגיות המפחיתות את השימוש העולמי בנפט בתחבורה. פעילות הקהילה היא רב שנתית כשבמהלך השנה מתקיימים אחת לחודשיים אירועים בעלי אופי שונה, המייצגים נושאים מגוונים בתחומי "התחבורה החכמה". אחת לשנה, מתקיים האירוע המרכזי אליו מוזמנים יזמים, חברות, משקיעים , נציגי חברות ואנשים הפועלים בתחום מתן פתרונות לתחבורה חכמה והקהל הרחב. האירוע האחרון שהתקיים במאי 2013 כלל כ- 250 משתתפים שהציגו וחלקו רעיונות בתחום התחבורה החכמה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.