הדור הבא של מנועי סקיי-אקטיב של מאזדה שיוצגו לקראת שנת 2020 יעשו שימוש בטכנולוגיית דיזל וישיגו נצילות תרמית גבוהה יותר ב-50% מהדור הנוכחי.

מאזדה סקיי אקטיב
הדור הבא של מנועי סקיי-אקטיב של מאזדה יהיה בעל נצילות גבוהה יותר ב-50% מהדור הנוכחי.

כל יצרני הרכב המשווקים את תוצרתם באיחוד האירופאי מתכוננים לשנת 2020, השנה בה האיחוד האירופאי צפוי לפרסם את תקן יורו 7 הצפוי להיות דרקוני במיוחד, עד כדי מגבלה על כניסה לערים גדולות של מכוניות דיזל.

 

מאזדה מצידה עומלת על פיתוח הדור הבא של מנועי הסקיי-אקטיב שלה כאשר היעד שמהנדסי הפיתוח של מאזדה הציבו לעצמם הוא שיפור של 50% בנצילות התרמית של מנועי הבנזין שלה. כבר כיום, המנועים של מאזדה בעלי נצילות תרמית גבוהה למדי של 40% והשאיפה היא כאמור להשיג נצילות תרמית של כ-60%. בנוסף לכך השאיפה של מאזדה היא להגיע לפליטת CO2 של 50 גרם/ק"מ – נתון המושג כיום רק ע"י מכוניות היברידיות מסוג פלאג-אין.

 

איך מאזדה מתכננת להשיג את התוצאה הזו? באמצעות טכנולוגיית דיזל (HCCI), כלומר יחס דחיסה גבוה במיוחד והצתה עצמית של הבנזין. במאזדה שואפים להעלות את יחס הדחיסה ל-18:1 זאת לעומת יחס דחיסה של 14:1 במנועי סקיי-אקטיב הנוכחיים שכבר כיום, נחשב לגבוה במיוחד. זה כנראה אומר שמאזדה ממשיכה להאמין במנועים אטמוספריים ולא מתכננת לעבור כמו רוב היצרנים כיום לשימוש במגדשי טורבו.

 

מאזדה לא לבד בתחום זה, מרצדס, יונדאי וג'נרל מוטורס (באמצעות בוש) לדוגמה צפויות להציג מנועי בנזין בטכנולוגיית דיזל לקראת שנת 2018. דוגמה לכך ניתן למצוא בטכנולוגיית GDCi של יונדאי שהציגה לפני כשנתיים אב טיפוס למנוע בנזין העושה שימוש בטכנולוגיית דיזל. 

 

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.