מאזדה חושפת את מאזדה 2 RE, מכונית חשמלית עם מאריך טווח שהוא מנוע ונקל בנפח של 0.33 ליטר.

מאזדה 2 RE

אם חשבנו שהמנוע הרוטורי מת מאז שמאזדה הפסיקה את ייצורה של ה-RX8 ובמיוחד לאחר שנשיא מאזדה הצהיר לאחרונה שמנוע זה לא ישמש דגם של מאזדה בייצור המוני, מסתבר שאולי יש חיים חדשים למנוע הונקל, לא כמנוע ראשי, אלא כמאריך טווח למכוניות חשמליות.

 

כאשר מאזדה שאלה את הלקוחות שלה מה הם לא אוהבים במאזדה 2 EV החשמלית שלהם (משווקת ביפן בלבד), רובם ענו שלמרות שרוב הזמן הם לא נוסעים מעבר לטווח החשמלי המרבי של הרכב (200 ק"מ), מפריע להם לדעת שזה הטווח המרבי האופטימלי האפשרי.

 

כתשובה לאותם הלקוחות, מאזדה חשפה לאחרונה את המאזדה 2 RE, אב טיפוס למכונית חשמלית/היברידית עם מאריך טווח שהוא מנוע רוטורי בנפח 0.33 ליטר המשמש להטענת הסוללות בלבד ומותקן מאחור. המנוע פועל באופן קבוע ב-2,000 סל"ד לטובת צריכת דלק חסכונית והוא מטעין את מערך הסוללות בקיבולת של 20.4kWh. לפי מאזדה, מאריך הטווח מאפשר כמעט להכפיל את טווח הנסיעה של הדגם לכדי כ-400 ק"ג וזאת באמצעות שימוש במיכל דלק בנפח של 10 ליטר.

 

במאזדה עדיין לא מדברים על ייצור עתידי של מערכת ההנעה ההיברידית הזו ויחד עם זאת הם גם מודים בפה מלא שיש כאן גם צד סנטימנטלי כלפי המנוע הרוטורי.

 

נכון לעכשיו, מערכת הנעה ההיברידית במאזדה נמצאת רק במאזדה 3 ההיברידית החדשה שהוצגה לאחרונה, אך שם הטכנולוגיה שייכת כולה לטויוטה ולמעט שימוש במנוע בנזין שונה, זו מערכת זהה לחלוטין לזו המשמשת את הפריוס.

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.