רנו חושפת מנוע דיזל חדש dCi כפול מגדשי טורבו בנפח של 1.6 ליטר המייצר הספק מרבי של 160 כ"ס.

רנו מנוע טורבו דיזל

לצידן של רנו טווינגו החדשה וגרסה חדשה לרנו קליאו RS, רנו תציג בתערוכת ז'נבה גם מנוע טורבו דיזל חדש - 1.6dCi Twin Turbo - בהספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי מרבי של 38.7 קג"מ. כן, גם מנועי הדיזל עוברים הקטנת נפח לטובת הפחתת צריכת הדלק וזיהום האוויר ומנוע זה, יחליף ברנו את חלק ממנועי ה-2.0 ליטר טורבו דיזל, כמו זה המשרת את הלטיטוד למשל.

 

מנוע ה-dCi החדש, מנוע נוסף לסדרת מנועי אנרג'י החדשה של רנו, הוא בנפח של 1.6 ליטר ומצויד בשני מגדשי טורבו עוקבים – אחד עבור טווח הסל"ד הנמוך והבינוני והשני מצטרף לעבודה עבור טווח הסל"ד הגבוה, תחום בו בדרך כלל מנועי דיזל עם מגדש טורבו יחיד מרגישים "חסרי אוויר". ההספק המרבי העומד על 160 כ"ס מתקבל ב-4,000 סל"ד והמומנט המרבי העומד על 38.7 קג"מ מתקבל ב-1,750 סל"ד.

 

החיסרון במנוע קטן הנפח ביחס למנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר, הוא הקושי של מנוע זה לשמור על שיא המומנט בטווח רחב של סל"ד, אך הוא עדיין מסוגל לספק 28.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. המנוע החדש עומד בתקן אירו 6 המחמיר במיוחד עם מנועי דיזל ולעומת מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק מקביל, צריכת הדלק של מנוע זה נמוכה ב-25%.

 

רנו מייעדת את המנוע החדש בעיקר עבור סגמנט D ו-E כלומר עבור הלגונה החדשה שתוצג בעתיד וכן עבור המיניוואן רנו אספאס החדש שיוצג בהמשך השנה. מנוע זה צפוי להיות מוצע גם בגרסאות היקרות יותר של המגאן והסניק ולאור שיתוף הפעולה המתרחב בין רנו למרצדס, אל תתפלאו אם תמצאו את מנוע זה בעתיד גם ב-C קלאס החדשה או ב-A קלאס.

 

 

 

 

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.