מרצדס חושפת דור חדש של מנועים אותם היא תחל לשווק בשנה הבאה, כולל מנוע 6 טורי במקום V6, שימוש במגדש טורבו חשמלי, מערכת חשמל 48V ומערכת מיקרו היברידית. 

המנועים החדשים של מרצדס לשנת 2017
דור חדש של מנועים למרצדס החל מ-2017, כולל מעבר למנוע שישה צילינדרים טורי במקום V6.

כחלק בלתי נפרד ממתקפת הדגמים החדשים של מרצדס במטרה להחזיר לעצמה את כתר מותג היוקרה המוביל, מרצדס מכריזה על מנועי ארבעה, שישה ושמונה צילינדרים חדשים אותם היא תחל לשווק ב2017. המנועים החדשים של מרצדס הם חלק מהשקעה של 3 מיליארד אירו אותה ביצעה החברה בפיתוח דור חדש של מנועים מודולריים, הפרי הראשון של השקעה זו הוצג בתחילת השנה עם ה- E קלאס החדשה בדגם 220d שצויד במנוע הארבעה צילינדרים דיזל מהדור החדש של החברה. 

 

המנועים החדשים, בנזין ודיזל, עושים שימוש במערכת חשמל במתח של 48V ומערכת מיקרו היברידית (במנועי הבנזין), מנועי הבנזין יצוידו במסנן חלקיקים בדומה למנועי דיזל, בחלק מהמנועים נמצא מגדש טורבו חשמלי לביטול השהיית הגדישה, ציפוי צילינדרים בטכנולוגיית ננו (NANOSLIDE) לטובת הפחתת החיכוך בין הבוכנה לצילינדר, וכן מערכת מחזור גזי פליטה (גם למנועי הבנזין) לטובת שיפור הנצילות התרמית של המנוע וכמובן, צריכת דלק חסכונית יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר. בכל המנועים המרווח בין הצילינדרים עומד על 90 מ"מ ונפח הצילינדר על 500 סמ"ק.

 

ארבעה צילינדרים: מנוע ה-2.0 טורבו הנוכחי של החברה יוחלף בשנה הבאה במנוע ארבעה צילינדרים 2.0 טורבו twin-scroll חדש (קוד פנימי M256) שלפי מרצדס בעל הספק סגולי של 140 כ"ס לליטר. מנוע זה מצויד ביחידת סטרטר-אלטרנטור מונעת חגורה (RSG) המשמשת כמערכת מיקרו היברידית כולל סיוע למנוע בסל"ד נמוך של עד 2,500.

 

שישה צילינדרים: בשורה משמעותית יותר נמצא במנועי השישה צילינדרים החדשים של מרצדס החוזרים לתצורת שישה צילינדרים בטור (6l) במקום תצורת V. מנוע השישה צילינדרים טורבו החדש (קוד פנימי M256) יוצג לראשונה במרצדס S קלאס המחודשת, תחילת 2017, והוא תוכנן מראש כמנוע בו משולבת מערכת מיקרו היברידית, זאת בכדי לאפשר למכוניות הגדולות יותר של החברה לעמוד בתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות.

 

לפי מרצדס למנוע החדש בנפח של 3.0 ליטר הספק מרבי של 408 כ"ס ומומנט מרבי של מעל ל-51 קג"מ. למרות תוספת של כ-40 כ"ס לעומת מנוע ה-V6 הנוכחי של החברה, פליטת ה- CO2 של המנוע החדש נמוכה יותר בכ-15%. מנוע זה מצויד במערכת מיקרו היברידית ISG, במגדש טורבו מכני ובמגדש טורבו חשמלי התומך במגדש הטורבו העיקרי בסיבובי מנוע נמוכים. מגדש הטורבו החשמלי בעל זמן תגובה מהיר במיוחד, 300 אלפיות בלבד נדרשות למגדש בכדי להביא את מניפת המדחס ל-70,000 סל"ד.

 

מעבדת המנועים של מרצדס בגרמניה
מעבדת המנועים של מרצדס בגרמניה.

מערכת החשמל במתח של 48V משמשת את הרכיבים "הכבדים" ברכב כגון מערכת ה- ISG, מדחס המזגן ומשאבת המים – שאר הרכיבים כגון מולטימדיה וכו' עדיין משתמשים במערכת חשמל במתח של 12V. מערכת ה- ISG המשמשת בעיקר כמערכת העצור/סע של המנוע, מסייעת למנוע בתחילת נסיעה עם תוספת של 20 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.

 

חובבי הדיזל ישמחו לשמוע על מנוע השישה צילינדרים דיזל החדש (קוד פנימי OM656), עם הספר מרבי של 313 כ"ס ומומנט מרבי של מעל ל-66.2 קג"מ זאת לעומת 258 כ"ס ו-63.2 קג"מ במנוע ה-V6 הנוכחי. למרות השיפור בהספק, במרצדס מציינים כי צריכת הדלק במנוע החדש נמוכה יותר בכ-7 אחוז.

 

שמונה צילינדרים: מנוע ה- V8 בי-טורבו החדש (קוד פנימי M176) פותח ע"י חטיבת AMG של מרצדס ומנפח של 4.0 ליטר הוא מייצר הספק מרבי של 476 כ"ס ומומנט מרבי 71.3 קג"מ החל מ-2,000 סל"ד. לפי מרצדס מנוע זה חסכוני בכ-10% לעומת מנוע ה- V8 הנוכחי של החברה. מנוע זה יוצע לראשונה עם ה- S קלאס המחודשת בתחילת 2017 ובהמשך, גם בגרסאות חזקות יותר בדגמים נוספים של החברה. מנוע זה הוא פיתוח מתקדם יותר של מנוע ה- V8 הנוכחי של החברה המשרת את ה- C63 AMG ומכונית הקופה AMG GT. 

 

מנוע זה כולל מערכת לניתוק של עד ארבעה צילינדרים לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק. ניתוק הצילינדרים נכנס לפעולה בטווח של 900 עד 3,250 סל"ד, כל עוד הנהג בחר בבורר מצבי הנהיגה במצבים נוחות או חיסכון. אם המנוע עובר את ה- 3,250 סל"ד או שהנהג מעמיק את הלחיצה על דוושת התאוצה, כל הצילינדרים חוזרים לפעולה בזמן של אלפיות שנייה בודדות.

 

 

תגיות: מרצדס
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.