ניאו EC6
ניאו EC6.
ניאו EC6
ניאו EC6.

אם יש דבר אחד בטוח במעבר לעידן הרכב החשמלי הוא שבמהלך השנים הקרובות נזכה להכיר מותגי רכב חדשים רבים, רובם מסין. מותג Nio הוא אחד מהם, מיזם רכב חשמלי מסין שהחל את דרכו לפני כשש שנים בלבד במרוצי פורמולה E ונפתח ע"י יזם הנחשב ל"אילון מאסק" הסיני.

 

אל שני הרכבים החשמליים של המותג, שני קרוסאוברים, החברה מוסיפה כעת דגם חדש הנקרא Nio EC6. הדגם הוא למעשה גרסת קופה ספורטיבית יותר למראה לקרוסאובר הבינוני של החברה ES6 וכן, בפרופיל הוא מזכיר את ה-X4 של ב.מ.וו.

 

ניאו EC6 תא הנוסעים
תא נוסעים מודרני.

הדגם, אשר ישווק רק במהלך המחצית השנייה של 2020, מצויד במערכת הנעה חשמלית עם שני מנועים בהספק כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 73.9 קג"מ, בגרסה הבכירה, או 430 כ"ס בגרסת הבסיס. זה מספיק לפי החברה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות או 5.6 שניות בהתאמה. בתחתית המרכב, בגרסה הבכירה של הדגם, מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת ענק של 100kWh, המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 615 ק"מ בתקן NDEC היוצא, בתקן WLTP העדכני זה יהיה קרוב יותר ל-500 ק"מ, עדיין טווח נסיעה מרשים למדי.

 

ניאו ES8
ניאו ES8.

לצידו של ה-EC6 החברה הציגה גרסה מעודכנת לקרוסאובר 7 מושבים הבכיר של המותג, ה-ES8, למרות שמדובר בדגם שהושק לפני כשנה וחצי בלבד. מערכת ההנעה החשמלית של הדגם עודכנה כך שהחל משנה הבאה לקוחות הדגם יוכלו לרכוש את הדגם עם סוללה בקיבולת של 100kWh, בנוסף ל-84kWh ו-70kWh שהוצעו עם הדגם עד עתה. לדגם מערכת הנעה זהה ל-EC6 וכאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות וסוללת ה-100kWh מספיקה לטווח של 580 ק"מ - בתקן NDEC.

תא הנוסעים של הדגם מיישר קו עם ה-EC6 ומקבל פתיחה באמצעות שבב NFC, לוח מחוונים דיגיטלי גדול יותר ("9.8) ומערכת מולטימדיה גדולה יותר ("11.3) המוצבת בצורה אנכית. ניאו ES8 הוא רכב גדול ממדים עם אורך של 5.02 מטר, רוחב של 1.96 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר.

 

Nio אמנם בעלת שאיפות גדולות והיא פתחה לא מעט משרדים ברכבי העולם לקידום המותג, אך בשורה התחתונה היא עוד חברת הזנק סינית לייצור רכבים חשמליים מתוך מאות כאלו שנפתחו בשנים האחרונות בסין וכמו כל חברת הזנק, קופת המזומנים נגמרת מהר וכל עוד אין מוצר המכניס מזומנים רבים לקופה יש צורך לבצע סבב גיוס נוסף. הדגם הראשון של החברה, ה-ES8, שהשוק כאמור ב-2018 הוא רכב יקר למדי ולא נמכר במספרים גדולים. ה-ES6 הקטן והזול יותר אמנם כבר נמכר באלפי יחידות, אך הוא הושק בסין רק ביולי 2019. בכדי להאט את קצב ריקון הקופה, החברה ביצעה לאחרונה מספר מהלכים, כולל מכירה של קבוצת הפורמולה E שלה, פיטורי 2500 עובדים והצעד המשמעותי, וגם הבעייתי ביותר, הוא הוויתור על הקמת פס הייצור העצמאי של החברה כך שהמותג ממשיך להתבסס על קבלני משנה עבור ייצור הדגמים של החברה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.