ניסאן שפתחה את ההזמנות לליף החשמלית רק לפני שבועיים, צופה שהיא לא תעמוד בביקושים.

 

ניסאן ליף

 

ניסאן ליף, החשמלית האמתית הראשונה שיוצאת לשוק הרכב העולמי, צופה שהיא לא תעמוד בביקושים יחסית לסך ההזמנות כיום, שבועיים בלבד מפתיחת פנקס ההזמנות. כיום כבר כ-11,000 הזמנות עקרוניות נרשמו, 4000 ביפן ו-7000 בארה"ב, עקרוניות מכיוון שזו לא התחייבות מלאה אלא רק תשלום סמלי של $99 תמורות הזכות לקבל את החשמלית הזו.

 

ניסאן שציפתה למכור כ-20,000 רכבים מהליף החשמלית השנה, צופה שסך ההזמנות יהיה גדול מכך לאור קצב ההזמנות הגבוהה. כל זאת עוד לפני פתיחת פנקס ההזמנות בבריטניה ביולי השנה. עם רנו פלואנס החשמלית והניסאן ליף, רנו-ניסאן יהיו הדומיננטיות בשוק הרכבים החשמליים בשנים הקרובות. כמובן שיש להתייחס לכל בערבון מוגבל, כי בעולם הרכב 20,000 רכבים זה לא ממש הרבה

 

אמנם מחירה של הניסאן ליף בארה"ב יקר במעט ממלכת ההיברידיות, הטויוטה פריוס, ניסאן טוענת שבסך הכל יהיה יותר משתלם לרכוש את הליף בחישוב כולל של רכישה וההחזקה השוטפת. כיום מחירה של ניסאן ליף בארה"ב עומד על $25,280 לאחר סבסוד ממשלתי של $7000.

 

וידאו: ניסאן ליף סקירה טכנולוגית

 

אנקדוטה - אמנם הליף נחשבת לחשמלית המשפחתית הראשונה להימכר אך דווקא בסין כבר בשנה שעברה החלו להימכר רכבים משפחתיים חשמליים של BYD  מדגם F3DM אך עם מכירות של 48 רכבים בלבד ושוק סיני בעייתי לרכבים חשמליים זה לא ממש נחשב. מדוע השוק הסיני בעייתי? לרוב בסין מי שמסוגל בכלל לקנות רכב קונה את הכי זול האפשרי (מחירה של ה-F3DM הוא פי 3 לעומת גרסת הבנזין, ה-F3 ) ומי שהשיג את הפרוטה רוצה שגם יבחינו בכך. טויוטה למשל מכרה בשנת 2009 בסין רק 271 רכבים מדגם פריוס.

תגיות: ניסאן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.