ניסאן e-pedal
ניסאן e-pedal - נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד.
ניסאן e-pedal
ניסאן e-pedal - נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד.

טכנולוגיית e-Pedal אותה נפגוש בליף החשמלית החדשה, תאפשר נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. 

 

אם עד היום התרגלנו לנהוג ברכב אוטו' באמצעות שתי דוושות, אחת לבלימה ואחת לתאוצה, ניסאן חושבת שזה מיותר ועם הליף החדשה, אותה היא תחשוף בתערוכת פרקנפורט בספטמבר, נוכל לנהוג רוב הזמן באמצעות דוושה אחת בלבד.

 

הטכנולוגיה שניסאן פיתחה ותאפשר את זה נקראת בניסאן e-Pedal. בלחיצת כפתור, דוושת התאוצה הפוכת ל-e-Pedal מה שמאפשר לנהג להאיץ, להאט ואף לעצור, רק באמצעות הדוושה הימנית וזאת בהתאם למידת הלחיצה/הרפיה של הדוושה.

 

לפי ניסאן, באמצעות דוושת e-Pedal נהג ממוצע יכול לנהוג ב-90% מהמקרים באמצעות דוושה אחת בלבד. הדוושה הייחודית תהיה יעילה במיוחד בנסיעה בעיר בה הנהג נדרש לרוב לעבור בין דוושה אחת לשנייה. כמובן, בכל רגע נתון הנהג יכול ללחוץ על דוושת הבלמים המסורתית במידה ונדרשת עוצמת בלימה מלאה, כמו בבלימת חירום לדוגמה. 

 

ניסאן לא מרחיבה על הצד הטכני של פעולת המערכת, אך מה שהיא עושה כאן הוא למעשה הרחבה משמעותית של מערכת הרגנרציה ברכב, סביר להניח שכך המערכת תוכל לטעון באופן יעיל יותר הסוללות ברכב שכן בצורה זו היא מותאמת באופן מלא לסגנון הנהיגה של הנהג. 

 

הרעיון מעניין למדי אך אין ספק כי הוא ידרוש מהנהג הסתגלות מסוימת, קצרה במידה והכיול מוצלח ובמידה שלא, הנהג פשוט יוותר על הרעיון.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.