סיאט חושפת אב טיפוס ללאון היברידית-נטענת עם צריכת דלק של 62.5 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ.

סיאט לאון ורדה - אב טיפוס ללאון היברידית-נטענת

על בסיס סיאט לאון החדשה, ששיווקה בישראל יחל כבר בקרוב, סיאט חושפת אב טיפוס ללאון היברידית-נטענת (PLUG-IN). לאב הטיפוס צריכת דלק מרשימה של 62.5 ק"מ לליטר, טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ ופילטת CO2 נמוכה במיוחד של 31 גרם'ק"מ.

 

אב הטיפוס, שבשמו המלא ניקרא 'סיאט לאון ורד'ה', הוא תולדה של פיתוח שארך 4 שנים בו לקחו חלק 800 אנשי מקצוע מ-16 חברות פרטיות שונות ו-14 גופים מוסדיים מספרד, כל זאת כחלק מפרויקט הנקרא "Cenit Verde” (המתורגם לאופק ירוק), פרויקט ציבורי-פרטי שהוקם בכדי לפתח הנעה אלטרנטיבית. מרכז הפיתוח של סיאט במרטורל שבספרד אירח את הפרויקט שזכה לסיוע של משרד האנרגיה הספרדי.

 

מערכת ההנעה ההיברידית של אב הטיפוס משלבת בין מנוע 1.4TSI בהספק של 122 כ"ס המשודך למנוע חשמלי בהספק של 102 כ"ס היוצרים יחדיו הספק משולב מרבי של 170 כ"ס. הטווח החשמלי המרבי של הדגם עומד על 50 ק"מ ועם מיכל דלק מלא בנפח 40 ליטר וסוללה מלאה, טווח הנסיעה הכולל עומד על 816 ק"מ לליטר. צריכת הדלק המשולבת כאמור עומדת על 62.5 ק"מ לליטר - צפי בהתאם לתקן NEDC.

 

יחד עם פיתוח הדגם, פותחה גם עמדת טעינה חכמה המטעינה את הסוללה שברכב כאשר תעריף החשמל נמוך. כל זאת כמובן לפי בחירת הנהג ודרך אפליקציה סלולרית. עמדת הטעינה מאפשרת בנוסף טעינה מהירה של הסוללה דרך מטען 20KW – כחצי שעה לסוללה מלאה. בנוסף לכך, הדגם לא רק מקבל חשמל מהרשת, אלא גם יכול למסור חשמל אל הרשת.

 

לסיאט, השייכת לקבוצת פולקסווגן, אין כיום עדיין דגם היברידי בהיצע אך כחלק מאותה קבוצה היא צפויה לקבל בשנים הקרובות את מערכות ההנעה ההיברידיות של הקבוצה כמו זו שהוצגה לאחרונה באודי A3 e-tron. לאור הדמיון הרב בין מערכת ההנעה של אב הטיפוס לזו שהוצגה ב-A3 ההיברידית או בגולף ההיברידית בעבר, סביר להניח שזו אותה מערכת שפותחה במסגרת הפרויקט.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.