סיאק marvel x
סיאק Marvel-X - קרוסאובר חשמלי מתקדם.
סיאק marvel x
סיאק Marvel-X - קרוסאובר חשמלי מתקדם.

הקרוסאובר החשמלי Marvel - X מאפשר טווח נסיעה של 400 ק״מ, נתון תאוצה של 4.8 שניות והוא מצויד בטכנולוגיה מתקדמת כולל V2X ו-AI.

 

סיאק (SIAC), המשווקת בישראל את דגמי MG באמצעות קבוצת לובינסקי, החלה בסין במסירת של הקרוסאובר החשמלי והמתקדם שלה, Roewe Marvel X, אותו היא הציגה לראשונה מוקדם יותר השנה. ה-MARVEL X מיועד בשלב ראשון עבור השוק הסיני, אך בשנים הקרובות הטכנולוגיות המתקדמות שקיימות ברכב תוטמענה בכלי רכב הצפויים להגיע גם לשוק האירופי ולישראל.

מעבר לעיצוב החיצוני הנראה אנחנו מוצאים רכב פנאי חמישה מושבים גדול ממדים (דומה בגודלו לסורנטו של קיה) עם אורך של 4,678 מ״מ, רוחב של 1,919 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,800 מ״מ. הדגם משווק בשתי גרסאות הנעה, קדמית או כפולה, ובשתי הגרסאות נמצא סוללה חשמלית בקיבולת של 52.5kWh המספיקה לטווח נסיעה (אופטימי) של 403 ק״מ או 370 ק״מ בהתאמה. באמצעות מטען מהיר ניתן לטעון עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 40 דקות, טעינה מלאה באמצעות מטען רגיל דורשת המתנה ארוכה של 8.5 שעות.

 

סיאט מרוול X
עיצוב חיצוני מודרני ונאה.

דגם ההנעה הקדמית מצויד במנוע במנועים חשמליים בהספק כולל של 185 כ״ס ו-41.6 קג״מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.8 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ״ש. דגם ההנעה הכפולה מצויד במנוע חשמלי נוסף, המעלה את ההספק הכולל ל-300 כ״ס, את המומנט המרבי ל-67.8 קג״מ ומקצר את נתון התאוצה ל-4.8 שניות.

 

סיאט מרוול X תא הנוסעים
תא הנוסעים מרשים בעיצוב, חומרים וטכנולוגיה.

בתא הנוסעים המרשים והטכנולוגי נמצא לוח מחוונים דיגיטלי ובמרכז הדשבורד נמצא מסך גדול ממדים המאפשר שליטה על מערכות הרכב השונות. הדגם עושה שימוש במערכות נהיגה אוטונומיות הנתמכות בבינה מלאכותית AI ובתקשורת רכב-לכל דבר V2X. מעבר לבלימה אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית (0-150 קמ״ש) המערכות שבדגם מאפשרות חניה אוטונומית לחלוטין בחניונים חכמים, ניווט חכם מבוסס טווח הנסיעה האפשרי, מציאות רבודה, בלימה רגנרטיבית המאפשרת לפי היצרן להגדיל את טווח הנסיעה עד 15.4% ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 14

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.