פולקסווגן חושפת מנוע ארבעה צילינדרים טורבו דיזל מתקדם עם 270 כ"ס יחד עם תיבת DSG כפולת מצמד עם 10 הילוכים.

פולקסווגן פאסאט החדשה

תקנות הזיהום ההולכות ומחמירות מחייבות את יצרני הרכב לשפר ולשדרג כל הזמן את יחידות ההנעה שלהם, זו הסיבה שהחטיבה הטכנית של פולקסווגן הציגה לאחרונה במטה החברה בוולפסבורג מנוע דיזל חדשני בהספק של 270 כ"ס ותיבת DSG עם 10 הילוכים.

 

מנוע הטורבו דיזל ארבעה צילינדרים החדש בנפח 2.0 ליטר הוא פיתוח של יחידת EA288 המשרתת דגמים רבים בקבוצת פולקסווגן ולפי החברה, הוא חסכוני יותר ב-14% מגרסת הטווין-טורבו 240 כ"ס החזקה ביותר של יחידה זו של שהוצגה לאחרונה עם הפאסאט החדשה.

 

את ההישג הזה פולקסווגן השיגה באמצעות שימוש במגדש טורבו חשמלי דו-שלבי התומך במגדש הטורבו הרגיל, יחד עם מערכת תזמון שסתומים מתקדמת מבוסס גביש פיזואלקטרי וכן מערכת הזרקה משופרת בלחץ של עד 2500 באר.

 

פולקסווגן לא חושפת עדיין את נתון המומנט המרבי של מנוע זה, אך מציינת שזה יהיה קצת מעל ה-51 קג"מ של גרסת ה-240 כ"ס של מנוע זה.

 

בנוסף למנוע הדיזל החדש, פולקסווגן שופכת קצת אור על תיבת העשרה הילוכים DSG כפולת המצמדים החדשה שלה שהוצגה לראשונה בתחילת השנה ותשמש את דגמי החברה החל מ-2016. התיבה החדשה היא פיתוח מתקדם יותר לתיבת השישה הילוכים DSG עם מצמד רטוב והיא תאפשר לחברה לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את פליטת המזהמים בדגמי החברה העתידיים.

 

נושאת את שם הקוד DQ511, תיבת ה-DSG-10 מיועדת למנועים עם מומנט מרבי של עד 56 קג"מ, מה שאומר שהיא מתאימה לשרת את רוב המנועים של פולקסווגן. התיבה כוללת פונקציית "גלישה" המפסיקה את פעולת המנוע כאשר הנהג "גולש" לקראת עצירה - לפני רמזור למשל. יחד עם התיבה פולקסווגן מוסיפה מערכת רגנרציה משודרגת לניצול אנרגיית בלימה שתאפשר חיסכון נוסף בצריכת הדלק.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.