פאסאט BlueMotion  דיזל סטנדרטית, נסעה 2,456 ק"מ על מיכל דלק אחד במסע שערך 3 ימים.

פלוקסווגן פאסאט BlueMotion  צילום:Media Inventions Ltd

פולקסווגן פאסאט BlueMotion  דיזל, קבעה שיא גינס חדש למרחק הנסיעה הרבה ביותר על מיכל דלק אחד ברכב נוסעים סטנדרטי. עיתונאי בריטי מהסאנדיי טיימס, גאווין קונווי, ביצע את הנסיעה מיידסטון שבבריטניה לדרום צרפת וחזרה. ברגע בו אזל הדלק לחלוטין בפאסאט המרחק המדוייק אותו גמע גאווין היה 2,456.87 ק"מ.

 

את המסע ליוו לכל אורך הדרך שני נציגים מ-AA הבריטית (המקבילה ל-"שגריר" שלנו), שהיו אמונים מטעם ספר השיאים של גינס על אמינות התוצאה. המסלול עצמו כלל בעיקר כבישים מהירים ובמקצת מהזמן דרכים עירוניות, מה שהעמיד את המהירות הממוצעת למסע כולו על 75 קמ"ש ואת צריכת הדלק הממוצעת על 31.8 ק"מ לליטר.

 

הפאסאט BlueMotion  ששברה את השיא, בעלת מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר TDI ובהספק של 105 כ"ס סטנדרטית לחלוטין. סדרת BlueMotion שונה מהדגמים הרגילים במספר דברים. היא בעלת מקדם גרר נמוך יותר כתוצאה משינויים קלים בעיצוב, היא נמוכה יותר, מערכת עצור/סע אינטגרלית, יחסי העברה ארוכים יותר בתיבת ההילוכים, צמיגים "ירוקים" בעלי התנגדות לגלגול נמוכה יחסית וטעינת המצבר נשלטת ע"י מחשב הרכב בכדי למנוע עומס מיותר.

 

לפני תחילת הנסיעה, רוקן ויובש לחלוטין מכיל הדלק של הפאסאט. מילאו אותו בדיזל סטנדרטי בנפח מיכל הדלק התקני של הפאסאט, והמדידה הצביע על 77.25 ליטר. צריכת הדלק הרשמית של הפאסאט BlueMotion  עומדת על 22.72 ק"מ לליטר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.