עם 600 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-500 ק"מ, פורשה מיש'ן E היא התשובה המוחצת של פורשה לטסלה מודל S.

פורשה mission e קונספט 2015 פרנקפורט
פורשה Mission E - התשובה של פורשה לטסלה מודל S.

הקונספט Mission E אותו הציגה פורשה בפרנקפורט, הוא תצוגת תכלית לעתיד של פורשה לקראת 2020 וכן, דגם ייצור של הקונספט נמצא כבר בקנה והנתונים מרשימים במיוחד: ארבע דלתות וארבעה מושבים נפים, 600 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של מעל ל-500 ק"מ. הנעה והיגוי לכל ארבעת הגלגלים, 0-100 קמ"ש ב-3.5 שניות וטעינה של 80% מהסוללה בזמן של 15 דקות בלבד.

 

בתכנון הקונספט, פורשה נשענה על הידע הרב שהיא צברה בהנעה חשמלית בפיתוח מכונית המרוץ פורשה 919 ההיברידית שהשתתפה במרוץ 24 השעות של לה-מאן. על הנעת הדגם אחראיים שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, היוצרים כאמור הספק מרבי של 600 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-12 שניות.

 

פורשה מציינת שבניגוד למערוכת הנעה חשמליות אחרות, המערכת מסוגלת לייצר את מלוא ההספק גם לאחר מספר האצות חזקות במרווח זמן קצר. מערכת ההנעה מאפשרת את חלוקת מומנט לכל גלגל וגלגל בנפרד ובכך לקבל ניהוג וקטורי והורדה של מקסימום כוח אלא הכביש. יחד עם היגוי לכל ארבעת הגלגלים, פורשה מציינת שאת מסלול הנורבורגרינג הדגם יעשה בפחות משונה דקות – מרשים לרכב שמשקלו עומד על כ-2.0 טון.  

 

את זמן הטעינה הקצר המאפשר ב-15 דקות של הטענה לקבל טווח נסיעה נוסף של 400 ק"מ, פורשה השיגה בזכות מערכת חשמלית הפועלת במתח של 800V, זאת לעומת המערכות כיום הפועלות על מתחת של 400V. יתרון נוסף במעבר לפעולה במתח גבוה הוא האפשרות להשתמש בכבלי נחושת בקוטר קטן יותר דבר המוביל להפחתת משקל המערכת.

 

 

לא רק בתחום ההנעה פורשה מציגה חידושים, לפי החברה מערכות הרכב יופעלו באמצעות מעקב אחר המבט ומחוות ידיים, חלקם אף באמצעות הולוגרמה.

 

סביר להניח שה-Mission E העתידית (לקראת 2020) יחד עם אודי E-Tron קוואטרו העתידי (לקראת 2018) הם התשובה של קבוצת פולקסווגן לטסלה מוטורס: Mission E  נגד טסלה מודל S ואודי E-Tron קוואטרו נגד טסלה מודל X.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.